Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αιμίλιος Χειλάκης – Αθηνά Μαξίμου: "Πώς βιώσαμε την κρίση των 40plus"

Βρισκόμαστε στο προαύλιο ενός λυκείου στην Ηλιούπολη, εκεί που σε λίγη ώρα έχουν μία από τις τελικές πρόβες για το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του Σαίξπηρ. Παρκάρουν τη μηχανή μέσα στο σχολείο, αφήνουν τα κράνη σε μια σχολική καρέκλα, τρώνε στα γρήγορα μια σαλάτα και περιμένουν να στηθούν φώτα και μηχανήματα. Έξω βράζει ο τόπος από τη ζέστη, αλλά αυτό δεν δείχνει να τους απασχολεί.

Σε τι φάση σας πετυχαίνουμε; 

Αιμίλιος: Ποτέ μη ρωτάς ηθοποιό δέκα μέρες πριν από την πρεμιέρα του σε τι φάση είναι. Θα σου απαντήσει βρίζοντας!

Αθηνά: Είμαστε σε φάση άγχους, αλλά στο τέλος ξέρουμε ότι με έναν μαγικό τρόπο όλα θα πάνε καλά.

Δεν μετριάζεται το άγχος με τα χρόνια και την εμπειρία;

Αιμίλιος: Νομίζω ότι και στα 100 να φτάσω κάνοντας παραστάσεις, θα έχω άγχος πριν από κάθε πρεμιέρα. Συνήθως, δεν έχουν άγχος οι άνθρωποι που είτε δεν αντιλαμβάνονται την ευθύνη τους είτε δεν έχουν καμιά ευθύνη. Τι άγχος να έχεις εκεί; Όταν η μόνη σου αγωνία είναι αν θα είσαι καλός, πείθεις τον εαυτό σου ότι είσαι ο καλύτερος του κόσμου και όλα καλά! Για μένα, αυτοί που δεν έχουν άγχος είναι επίφοβοι. Συνήθως, δεν είναι καλοί συνεργάτες.

Στην περίπτωσή σας, πότε νιώσατε να "πατάτε" υποκριτικά στα πόδια σας;

Αθηνά: Εμένα μου συνέβη μετά τα 40 αυτό. Νομίζω ότι αν ένας ηθοποιός πει πριν από τα 40 "Είμαι καλός", κάτι δεν πάει καλά. Κάποια έπαρση έχει παίξει.

Αιμίλιος: Εγώ θα σου πω ότι η κρίση των 40 είναι συνήθως η κρίση της διαχείρισης του πένθους σου. Πρώτο πένθος: Συνειδητοποιείς ότι κάποια στιγμή θα πεθάνεις. Σκέφτεσαι "Έχω φτάσει στο μέσο του βίου μου". Επίσης, εκεί κοντά στα 40, αρχίζουν να "φεύγουν" δικοί σου άνθρωποι, συγγενείς που περιμένεις και φίλοι που "φεύγουν" ξαφνικά. Ο ηθοποιός γίνεται καλύτερος όταν μάθει να διαχειρίζεται το συλλογικό πένθος.

Αθηνά: Εγώ πιστεύω ότι αυτό που λέμε "κρίση των 40" είναι η μετάβαση από τον ανήλικα στον ενήλικα. Μέχρι τότε μαζεύεις πληροφορίες, νομίζεις ότι ξέρεις τη ζωή και πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, αλλά τελικά από αυτή τη διαχείριση του πένθους που είπε ο Αιμίλιος ενηλικιώνεσαι.

Αιμίλιος: Κι η ευθύνη μας ως ηθοποιοί είναι την ώρα που βλέπεις κάτι να σου πούμε την ιστορία του.

Αθηνά: Αιμίλιε, ήπιες το νερό μου...

Αιμίλιος: Σου έχω φέρει κι άλλο... Και σ' αυτή εδώ την παράσταση, η μεγάλη μας ευθύνη είναι να σου πούμε την ιστορία που έχει γράψει ο Σαίξπηρ. Εν προκειμένω, το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας. Η ιστορία είναι πολύ πιο σημαντική από εμάς, από εσένα, από το κοινό. Άρα γινόμαστε όλοι κοινωνοί σε κάτι μεγαλύτερο από εμάς.

Αθηνά: Όλες οι ιστορίες είναι πιο μεγάλες από εμάς...

Αιμίλιος: Δεν είναι φοβερό αυτό; Φαντάσου την ευθύνη. Τεράστια ευθύνη, βέβαια, έχει και ο θεατής. Πρέπει να ξέρει γιατί έχει έρθει.

Αθηνά: Kι αν δεν ξέρει, να αισθάνεται ότι έχει δώσει ραντεβού με κάτι.

Στο Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας τι ιστορία θα παρακολουθήσουμε;

Αθηνά: Εδώ, ας μιλήσει καλύτερα ο σκηνοθέτης.

Αιμίλιος: Καταρχάς, "έλα και να 'σαι παρών". Το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας έχει μέσα τέσσερις διαφορετικές ιστορίες: Έναν μάστορα που δουλεύει όλη μέρα και θα ήθελε πολύ να είναι γαϊδούρι, έναν ερωτευμένο που δεν του δίνεται το αντικείμενο του πόθου του, άρα πρέπει να το κλέψει, έναν ερωτευμένο που ξαφνικά ερωτεύεται κάτι άλλο από το αντικείμενο του πόθου του και ένα ξωτικό που υπάρχει κατά λάθος σε αυτόν τον κόσμο και βάζει διαρκώς τα πράγματα σε λάθος σειρά. Εσύ, τι από όλα είσαι;

Αθηνά: Και ξέρεις, ε; Μπορεί αυτό το ξωτικό στο τέλος να ερωτευτεί τον γάιδαρο! Όλα μπορούν να συμβούν στα παραμύθια!

Αιμίλιος: Είναι ένα σκληρό παραμύθι, ένα παραμύθι ενηλικίωσης. Πολλές φορές λέμε "ενηλικίωση" και εννοούμε μόνο τους εφήβους. Όχι! Ενηλικίωση είναι όταν ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται την ευθύνη του στα πράγματα. Αυτό που λέγαμε πριν για τα 40. Παρεμπιπτόντως, έχω περάσει τα 40 εδώ και εννιά χρόνια. (γέλια)

Αθηνά: Καλά, σε κάποιους ανθρώπους "η κρίση των 40" μπορεί να κρατήσει μέχρι τα 80.

Συνήθως πότε φεύγεις από αυτή την κρίση;

Αιμίλιος: Ποτέ!

Αθηνά: Προσωπικά, νιώθω ότι έφυγα από αυτή την κρίση όταν ουσιαστικά κατάλαβα ότι είμαι εγώ ο γονέας του εαυτού μου. Η ενηλικίωση έρχεται όταν δεν περιμένεις κάποιον να σε αγαπήσει, όταν παύεις να ζητιανεύεις την προσοχή, να θέλεις να ακούσεις πόσο θαυμάσιος είσαι, όταν αναλαμβάνεις εσύ τον εαυτό σου, γίνεται ο γονέας του εαυτού σου. Και αν καταφέρεις να γίνεις και ο γονέας που θα ήθελες να έχεις, ακόμη καλύτερα! 

Από το 2005 μέχρι σήμερα έχουν συμπρωταγωνιστήσει σε αρκετά θεατρικά έργα. Το ίδιο θα επιχειρήσουν και φέτος με την παράσταση "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας" του Σαίξπηρ, με την οποία θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια παίζετε συχνά μαζί.

Αθηνά: Ναι, συνέχεια θα έλεγα.

Αιμίλιος: Έχουμε κάνει και κάποιες παύσεις, βέβαια...

Αθηνά: Είναι βοηθητικό για εμάς. Γιατί ξέρεις τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ο άλλος, οπότε μπορεί να σου δώσει μια οδηγία και να καταλάβεις τα άλλα εννιά πράγματα που εννοεί από πίσω. Ουσιαστικά, κερδίζεις χρόνο.

Λόγω της προσωπικής σας σχέσης, δυσκολεύεστε περισσότερο όταν πρέπει να κάνετε μια παρατήρηση ο ένας στον άλλο; Εν προκειμένω ο Αιμίλιος, που κρατά και τον ρόλο του σκηνοθέτη;

Αθηνά: Μπορεί καμιά φορά να είναι πιο άγαρμπος, λόγω της οικειότητας που έχουμε. Να ακούσεις, δηλαδή, απευθείας "Μην το κάνεις αυτό, δεν είναι ωραίο, δεν το χρειαζόμαστε, είναι χάσιμο χρόνου".

Αιμίλιος: Μπορεί να διαφωνήσουμε, αλλά ξέρουμε ότι στο τέλος το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα θα είναι από ένα επίπεδο και πάνω. Έχεις ένα "εργαλείο" που λέγεται "Αθηνά Μαξίμου", άρα ξέρεις ότι αυτό που έχεις φανταστεί θα βγει. Δεν είμαστε το πρωί το "ζευγάρι" και το βράδυ "ο σκηνοθέτης και η ηθοποιός". Και στο σπίτι μας θα σκεφτούμε την πρόβα, τον ρόλο, τη δουλειά. Και την ίδια στιγμή πότε θα πάμε στο σούπερ μάρκετ κι αν έχουμε ξεχάσει κάποια πόρτα ή φως ανοιχτό. Όλα μέσα στη ζωή μας είναι. Είμαστε, επίσης, δύο άνθρωποι που αγαπάμε και σεβόμαστε πολύ ο ένας τον άλλο. Στο σπίτι και στη δουλειά. Και σεβασμός σημαίνει να πεις στον άλλο το λάθος του. Δεν τον σέβεσαι άμα του χαϊδεύεις συνεχώς τα αυτιά.

Αθηνά: Ούτε τον αγαπάς...

Αιμίλιος: Είμαστε 15 χρόνια ζευγάρι με την Αθηνά και δουλεύουμε μαζί από το 2006.

Αθηνά: Από το 2005, νομίζω.

Αιμίλιος: Από το 2005, λοιπόν, δεν έχει αλλάξει κάτι στη συνθήκη σεβασμού του προσώπου "Αθηνάς" προς το πρόσωπο "Αιμίλιος". Τα έχουμε βρει υποκριτικά και δεν έχουμε λόγους να μαλώνουμε. Έχουμε, όμως, πολλούς λόγους να θαυμάζουμε ο ένας τον άλλο. "Σε θαυμάζω γιατί σήμερα που ήμουν κακός συνεργάτης, κράτησες την ψυχραιμία σου και δεν με διαολόστειλες".

Αθηνά: Θα έλεγα ότι είναι ίδιον της ανθρώπινης φύσης να σπεύδουμε να σκεφτούμε πιο γρήγορα ό,τι μας χωρίζει και όχι ό,τι μας ενώνει. Το έχουμε στο DNA μας ως λαός, με έναν τρόπο. Εξ ου και είμαστε πάρα πολύ ευαίσθητοι στο να μπαίνουμε σε αντίπαλα στρατόπεδα.

Υπάρχουν φωνές στον χώρο σας που λένε "Πάλι μαζί θα παίξουν ο Χειλάκης και η Μαξίμου;".

Αθηνά: Φαντάζομαι πως θα υπάρχουν τέτοιες φωνές.

Αιμίλιος: Ε, ναι, αποκλείεται να μην το έχουν πει.

Aθηνά: Από τη στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι που μας δηλώνουν ξεκάθαρα "πόσο μας αρέσετε μαζί", σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλοι που θα πουν το αντίθετο. Αλλά αν μπεις στη διαδικασία να σε απασχολήσει σοβαρά αυτό, έχεις χάσει φαιά ουσία χωρίς λόγο. Έτσι κι αλλιώς, δεν μπορεί αυτό που κάνεις να αρέσει σε όλους. Οπότε το παίρνεις απόφαση και λες "Σε όποιον αρέσουμε". 

Πηγή: peoplegreece.com (Φανή Πλατσατούρα)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χατζηγιάννης: Σκοπός μου δεν είναι να μην πληρώσω, αλλά να πληρώσω αυτά που μου αναλογούν

Στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών συζητήθηκε την Τετάρτη η υπόθεση του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη, για το πρόστιμο των τεσσάρων και πλέον εκατομμυρίων ευρώ που του έχει επιβληθεί σχετικά με τα εμβάσματα που είχε στείλει στην Κύπρο, τη διετία 2010-2011.

Πρόσκληση συμμετοχής στο 3ο Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών και στο 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού

Το θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή ανακοινώνει τη διεξαγωγή του 3ου Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών που θα διεξαχθεί στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή τον Ιούλιο του 2016 και κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θιάσους και ομάδες για συμμετοχή. Παράλληλα ανακοινώνεται για πρώτη φορά το 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού για καλλιτεχνικές δημιουργίες που αφορούν στις τέχνες αυτές.

Φιλαρέτη Κομνηνού: Μια ζωή πρωταγωνίστρια

Είναι καλοκαίρι, κινηματογραφικά, φτιάχνει τη βαλίτσα της, γράφει ένα σημείωμα στους γονείς της και φεύγει από το σπίτι της. Εκείνη την ημέρα παύει να αρνείται το πάθος της για το θέατρο για χάρη των άλλων και παίρνει το δρόμο που θα τη βγάλει σε μεγάλα θέατρα, μεγάλους ρόλους, μέχρι και στο μακρινό Μεξικό.

Γιούλικα Σκαφιδά: "Βάζω την προσωπική μου ζωή σε προτεραιότητα"

Η Γιούλικα Σκαφιδά μετράει στο ενεργητικό της πολλές εμπορικές επιτυχίες ωστόσο η αγάπη της για το θέατρο είναι μεγάλη.

Λάκης Λαζόπουλος: Επιστρέφει με το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" - Με ποιο κανάλι συμφώνησε;

Κι όμως, ο Λάκης Λαζόπουλος (όλα δείχνουν ότι) επιστρέφει στην τηλεόραση.

Γιάννης Πάριος: "Δυστυχώς" - Νέο τραγούδι

Μετά από το ομότιτλο single του πολυσυλλεκτικού άλμπουμ του Γιάννη Πάριου, με τίτλο "Έχω εσένα", ένα νέο τραγούδι, απόρροια της συνεργασίας του με το Γιώργο Μουκίδη, ο οποίος υπογράφει στιχουργικά και συνθετικά το "Δυστυχώς".