Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H Ελένη Καραΐνδρου θυμάται...

31 χρόνια μετά την εμβληματική συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου στο Ηρώδειο (1988), στις 14 Ιουνίου το Ηρώδειο θα πλημμυρίσει και πάλι από χρώματα και ρυθμούς της διάσημης Ελληνίδας συνθέτριας η οποία θα παρουσιάσει ένα πλούσιο μουσικό πρόγραμμα σε δύο ενότητες.

Τι θυμάται όμως η ίδια από εκείνη τη βραδιά του Σεπτέμβρη του 1988:

"Αργά το απόγευμα της 6ης Σεπτεμβρίου ανηφόρισα μ' ένα ταξί προς το Ηρώδειο κουβαλώντας σε μια τσάντα τα ρούχα για το βράδυ (μόλις το ίδιο απόγευμα εδέησε να τα αγοράσω, και μάλιστα έχοντας ανέβει σ' ένα μηχανάκι, από άγνοια, βιασύνη και αδεξιότητα είχα κάψει το πόδι μου στην εξάτμιση! Ευτυχώς το φόρεμα ήταν μακρύ...). Αληθινά δεν ήξερα τι θα συναντήσω στο θέατρο. Άραγε πόσοι θα ξεκίναγαν για να ακούσουν αυτήν την πρώτη μου συναυλία. Εκατό, διακόσιοι, χίλιοι;... Άγνωστο.

Το ταξί ανέβαινε με δυσκολία κι εγώ έβλεπα με έκπληξη πολύ κόσμο να ανηφορίζει την Αρεοπαγίτου. Θυμάμαι όταν έφτασα έμαθα πως το θέατρο ήταν γεμάτο. Όταν ήρθε η στιγμή κι ο άντρας μου ο Αντώνης Αντύπας μ' έσπρωξε για να βγω, πήρα μια βαθιά ανάσα και με σίγουρο βάδισμα διέσχισα τη σκηνή... Τότε κατάλαβα πως όλα θα πήγαιναν περίφημα".

"6 Σεπτεμβρίου 1988. Τι σύμπτωση κι αυτή! Ο γιος μου έχει τα γενέθλια του κι εγώ δίνω την πρώτη μου συναυλία και μάλιστα στο Ηρώδειο.

Εκεί, στην πρώτη μου συναυλία, ένιωσα την υπέροχη συνενοχή των μουσικών να με τυλίγει με αγάπη και εμπιστοσύνη και μια καταπληκτική ενέργεια ν' ανεβαίνει από τον κόσμο στην σκηνή και να μας αγκαλιάζει. Τίποτα δεν στάθηκε ικανό να διαταράξει τη μαγεία που γεννήθηκε εκείνο στο βράδυ στην σκηνή. Ούτε καν οι φωνές όσων είχαν αποκλειστεί απέξω (με εισιτήρια!).

Και κανείς δεν κατάλαβε ότι η συναυλία παρ' ολίγο να τιναχθεί στον αέρα, μένοντας χωρίς φως, όταν η αστυνομία συνέλαβε αυτόν που είχε τη γεννήτρια επειδή έβαζε μέσα λαθραία ανθρώπους, κι αυτός για να εκδικηθεί (ποιον;) κατέβασε το μοχλό της! Όντως έγινε κάποιο θαύμα εκείνο το βράδυ στο Ηρώδειο και κανείς δεν κατάλαβε ότι οι φωτισμοί του Μπέλλη πήγαν περίπατο και μείναμε με τα συνήθη φώτα του Ηρωδείου από το 45ο λεπτό της συναυλίας. Τουλάχιστον αποφύγαμε τη συσκότιση!".

"Λουσμένοι στο εσωτερικό φως της υπέροχης επαφής μας  με το κοινό και τυλιγμένοι σ' ένα αόρατο δίχτυ εκείνη τη νύχτα γίναμε ένα, όλοι οι μουσικοί, και δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας. Και πήραμε πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση. Ζήσαμε στιγμές μοναδικές, στιγμές απογείωσης. Και το πιο παράδοξο. Για μένα που ακόμη και όταν έπαιζα για τρεις φίλους πάθαινα τρακ, μπροστά στους χιλιάδες φίλους εκείνη τη νύχτα, έχοντας δίπλα μου τον πρίγκιπα του ήχου Γιαν Γκαρμπάρεκ, ξεπέρασα τα όρια μου κι έφυγα μαζί του σε δρόμους πρωτόγνωρους...".

Ελένη Καραΐνδρου
Tous des oiseaux
Όλοι ελεύθεροι σαν τα πουλιά
ΗΡΩΔΕΙΟ, 14 Ιουνίου 2019

Προπώληση εισιτήριων:

Ηλεκτρονική αγορά: www.greekfestival.gr και www.ticketmaster.gr
Εισιτήρια ΑμεΑ στο email: tameia@greekfestival.gr
Κεντρικά εκδοτήρια Εισιτηρίων Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου:
Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου) Δε – Πα 10:00 – 16:00, Σα 10:00 – 15:00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού Δε – Κυ 10:00 – 14:00 (και 18:00 – 21:00 για τις ημέρες των παραστάσεων)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φιλαρέτη Κομνηνού: Μια ζωή πρωταγωνίστρια

Είναι καλοκαίρι, κινηματογραφικά, φτιάχνει τη βαλίτσα της, γράφει ένα σημείωμα στους γονείς της και φεύγει από το σπίτι της. Εκείνη την ημέρα παύει να αρνείται το πάθος της για το θέατρο για χάρη των άλλων και παίρνει το δρόμο που θα τη βγάλει σε μεγάλα θέατρα, μεγάλους ρόλους, μέχρι και στο μακρινό Μεξικό.

Κρίση στο γάμο του Τζέιμι Ντόρναν;

Ο πρωταγωνιστής του Fifty Shades of Grey προσπαθεί να κρατήσει ενωμένη την οικογένειά του. Η Αμέλια Γουόρνερ τον ακολουθεί σε κάθε πρεμιέρα και ποζάρει χαμογελαστή δίπλα του στο κόκκινο χαλί. Μόλις σβήνουν τα φώτα όμως αρχίζουν τα προβλήματα.

Πρόσκληση συμμετοχής στο 3ο Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών και στο 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού

Το θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή ανακοινώνει τη διεξαγωγή του 3ου Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών που θα διεξαχθεί στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή τον Ιούλιο του 2016 και κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θιάσους και ομάδες για συμμετοχή. Παράλληλα ανακοινώνεται για πρώτη φορά το 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού για καλλιτεχνικές δημιουργίες που αφορούν στις τέχνες αυτές.

Χατζηγιάννης: Σκοπός μου δεν είναι να μην πληρώσω, αλλά να πληρώσω αυτά που μου αναλογούν

Στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών συζητήθηκε την Τετάρτη η υπόθεση του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη, για το πρόστιμο των τεσσάρων και πλέον εκατομμυρίων ευρώ που του έχει επιβληθεί σχετικά με τα εμβάσματα που είχε στείλει στην Κύπρο, τη διετία 2010-2011.

Η Δήμητρα Σταθοπούλου μας προσκαλεί σ’ ένα συγκινητικό μουσικό ταξίδι

Μια πολύ ζεστή και όμορφη φωνή, που μετράει ήδη στο μουσικό βιογραφικό της πολλές και σημαντικές συνεργασίες. Με προσεχτικά βήματα και επιλογές που την πάνε κάθε φορά κι ένα βήμα παραπέρα, η Δήμητρα Σταθοπούλου αγαπά να μαθαίνει, να ακούει, να ερμηνεύει, να ζει. Αγαπά και σέβεται τη μουσική. Τη συναντήσαμε με αφορμή το κινηματογραφικό ταξίδι που ετοιμάζει με τον Μίμη Πλέσσα στο Ρυθμός Stage και μιλήσαμε για τους μεγάλους συνθέτες και ερμηνευτές, για την πορεία της και τις προσδοκίες που έχει από τη μουσική του σήμερα…

Merenda Mania με την Μάνια Ντέλου στον Ant1

Είναι γεγονός πως με την ακαταμάχητη γεύση της πραλίνας φουντουκιού Merenda χρειαζόμαστε ελάχιστα επιπλέον υλικά για να δημιουργήσουμε τις πιο εύκολες και γλυκιές δημιουργίες.