Συντελεστής του Game of Thrones στη Θεσσαλονίκη: "Το τέλος θα δυσαρεστήσει κάποιους"


Γνωρίζει το τέλος του Game of Thrones εδώ και δύο χρόνια, το χαρακτηρίζει ενδιαφέρον και ανυπομονεί να μάθει την αντίδραση του κοινού.
Μιλά πλέον σε παρελθοντικό χρόνο για την αμερικανική τηλεοπτική σειρά επικής φαντασίας, στην οποία συμμετείχε τα τελευταία δέκα χρόνια ως υπεύθυνος για την οπτική αποτύπωση του σεναρίου και ως σχεδιαστής χαρακτήρων και αντικειμένων του κόσμου του Westeros (Γουέστερος). 

Ο William Simpson, story board artist της σειράς που έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ τηλεθέασης παγκοσμίως και έχει φανατικούς θαυμαστές, ο οποίος συμμετείχε για πέμπτη χρονιά στο Thessaloniki Comic Convention «The Comic Con 5» σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ τονίζει ότι «ο επίλογος κάποιους θα δυσαρεστήσει και κάποιους θα ικανοποιήσει, όμως ήταν απαραίτητος για τη δημοφιλή σειρά».

Ο Βορειο-Ιρλανδός καλλιτέχνης, ο οποίος ζει στο Χόλιγουντ, προάστιο του Μπέλφαστ και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να μοιραστεί τις γνώσεις και τις εμπειρίες του με λάτρεις της τέχνης των κόμικς, εκμυστηρεύεται ότι τον γοητεύουν μέρη με ιστορία, όπως η Θεσσαλονίκη, μιλά για τα στοιχεία που έκαναν το «Game of Thrones» μία από τις δημοφιλέστερες επιτυχίες όλων των εποχών, για τις κινηματογραφικές παραγωγές στις οποίες έχει πάρει μέρος, και συνιστά στους νέους που θέλουν να ακολουθήσουν τη δική του πορεία, να μάθουν να αφηγούνται μία ιστορία σωστά και να μην θεωρούν από τα πρώτα τους βήματα ότι γνωρίζουν τα πάντα.

Eρ: Πότε ενταχθήκατε στη δημιουργική ομάδα της τηλεοπτικής παραγωγής «Game of Thrones» του HBO;

Απ: Από το 2008, στην αρχή ως conceptual artist (εννοιολογικός σχεδιαστής) σχεδίαζα τα βασικά όπλα, Ice, Needle, Longclaw, τα όπλα των Lanister, των Dothraki, μετά μου ζήτησαν να κάνω τους White Whalkers, δράκους, ανταρόλυκους, άμαξες και στη συνέχεια κάποιες σκηνές και τελικά με προσέλαβαν στον πρώτο κύκλο ως story boarder. Εργάστηκα ως story boarder και περιστασιακά και ως conceptual artist σε όλους τους κύκλους της σειράς. Ήταν πολύ ωραία, ξεκίνησε για κάποιους μήνες και κράτησε 10 χρόνια.

Ερ: Ποια στοιχεία πιστεύετε ότι συνέβαλαν στην τεράστια επιτυχία της σειράς «Game of Thrones»;

Απ: Ήταν μία σειρά φαντασίας που έχει βάσεις στην ευρωπαϊκή ιστορία στο σύνολό της. Ο Τζορτζ Ρέιμοντ Ρίτσαρντ Μάρτιν δεν αγνοούσε την ευρωπαϊκή ιστορία, όταν έγραφε το «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου», στο οποίο βασίστηκε η τηλεοπτική σειρά, όταν έγραφε για τις ίντριγκες που υπάρχουν μέσα στην πλοκή του «Game of Thrones». Τοποθετώντας το Γουέστερος σε όλη την Ευρώπη, με την έννοια ενός χάρτη, ήταν ένας τρόπος για τον Τζορτζ Μάρτιν να ταυτοποιήσει διαφορετικούς τύπους ανθρώπων. Αλλά μπήκε και στην πολιτική ίντριγκα, στην πολιτική εκδίκηση. Το «Game of Thrones» είναι ξεχωριστό εξαιτίας όσων συμβαίνουν σε όλους τους χαρακτήρες. Οι ίντριγκες, οι δολοπλοκίες είναι φοβερές, όλοι είναι αντιμέτωποι με διάφορα θέματα. Και η ζημία στο λαό είναι φρικτή. Αυτό είναι το «Game of Thrones». Και έχει και δράκους.

Ερ: Σε ποιες άλλες γνωστές κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές παραγωγές έχετε πάρει μέρος;

Απ: Έχω εργαστεί σε πολλές κινηματογραφικές παραγωγές. Πριν από το «Game of Thrones» συμμετείχα στην πολύ ωραία ταινία «Your Highness» (Νάταλι Πόρτμαν, Τζέιμς Φράνκο). Στη διάρκεια των γυρισμάτων των κύκλων του «Game of Thrones» εργαζόμουν για έξι μήνες, εκτός από τον τελευταίο κύκλο, για τον οποίο εργάστηκα ένα χρόνο.

Συμμετείχα σε πολλές ταινίες, στο θρίλερ «Unknown» με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον, στο «Byzantium» ταινία με βαμπίρ, στο «Halo» ταινία επιστημονικής φαντασίας βασισμένη στο video game, στο «Morgan» που σκηνοθέτησε ο γιος του Ρίντλεϊ Σκοτ, Λουκ και στα φιλμ «Dracula Untold», «Reign of Fire», «Freeze Frame», «Breakfast on Pluto», «City Of Ember». Πάντα κάτι καινούριο προέκυπτε, συνήθως ταινίες. Συμμετείχα για κάποιο διάστημα στη σειρά «The Tudors», αλλά η πρώτη μεγάλη τηλεοπτική παραγωγή στην οποία πήρα μέρος ήταν το «Game of Thrones». Και στο ενδιάμεσο διάστημα από τις ταινίες δημιουργώ βιβλία κόμικς και καλλιτεχνικά έργα.

Ερ: Ποιες συμβουλές δίνετε σε νέους δημιουργούς που θέλουν να ακολουθήσουν τη δική σας επαγγελματική πορεία;

Απ: Το πρόβλημα είναι ότι νέοι άνθρωποι έρχονται και μου λένε «θέλω να κάνω τη δουλειά που κάνετε», «πώς μπορώ να ακολουθήσω το επάγγελμά σας;». Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκαν 20 χρόνια δημιουργίας κόμικς προτού προσεγγίσω τις κινηματογραφικές παραγωγές. Η ενασχόληση με τις κινηματογραφικές ταινίες προέκυψε τελείως τυχαία. Οπότε ίσως δεν θέλουν να ακολουθήσουν τη δική μου πορεία. Πρέπει όμως να μάθουν να αφηγούνται μία ιστορία σωστά. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις να αφηγείσαι ιστορίες είναι να περνάς πολύ χρόνο σχεδιάζοντας κόμικς. Αν δεν μπορείς, πρέπει να συνδεθείς με ανθρώπους που δημιουργούν ταινίες μικρού μήκους, ώστε να μάθεις τα βήματα για να κάνεις κάτι που θα είναι κατανοητό, όταν το βλέπεις στην οθόνη. Και πρέπει να καταλαβαίνεις πώς να ερμηνεύεις ένα σενάριο. Να είσαι σε θέση να κάνεις αυτό που χρειάζεται να φαίνεται στην οθόνη. Αλλά δεν πρέπει να θεωρείς ότι ξέρεις τα πάντα αμέσως από την αρχή. Εγώ δεν το έκανα. Έλεγα ιστορίες μέσα από τα κόμικς για 20 χρόνια.

Ερ: Είστε στην πλεονεκτική θέση να γνωρίζετε το τέλος της σειράς «Game of Thrones» σε αντίθεση με εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο που είναι σε αγωνία. Τι μπορείτε να μας πείτε γι’ αυτό που περιμένουν εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο; Θα είναι απροσδόκητο;

Απ: Ναι, γνωρίζω το τέλος εδώ και περίπου δύο χρόνια. Απομένει ένα επεισόδιο και μετά το φαινόμενο «Game of Thrones» θα λάβει τέλος. Είναι ενδιαφέρον. Το τέλος είναι ενδιαφέρον.

Το «Game of Thrones» χρειάζεται ένα τέλος. Και το χρειάζεται τώρα. Πρέπει να ολοκληρωθεί γιατί αλλιώς θα γίνει γελοίο. Είναι πολύ καλύτερα να έχει έναν επίλογο, με τον οποίο κάποιοι θα ικανοποιηθούν, κάποιοι θα δυσαρεστηθούν. Αυτή είναι η φύση της αφήγησης ιστοριών. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση στο τέλος του «Game of Thrones».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ