Και μετά το "Game of Thrones", τι; Τα τηλεοπτικά δίκτυα αναζητούν την επόμενη μεγάλη επιτυχία

Η τελευταία σεζόν του "Game of Thrones" ετοιμάζεται να βγει στον αέρα και όλοι αναρωτιούνται ποια σειρά θα μπορέσει να το αντικαταστήσει.







Τα τηλεοπτικά δίκτυα, ψηφιακά και παραδοσιακά, ετοιμάζουν κάποια πράγματα, επιστρατεύοντας κάθε πιθανό γνωστό ή άγνωστο τίτλο, αλλά είναι πολύ αμφίβολο αν κάποιο θα μπορέσει να επαναλάβει την επιτυχία του GoT. 

Το Netflix, το Amazon, αλλά και το "παραδοσιακό" CBS, έχουν ήδη ξοδέψει εκατομμύρια δολάρια στην αναζήτηση του επόμενου "βασιλιά" των τηλεοπτικών σειρών και να "χωθούν" στην τρύπα που θ' αφήσει πίσω του το "Game of Thrones". Δύσκολο πλέον. Όταν έκανε πρεμιέρα το "Game of Thrones" στο ΗΒΟ, το 2011, είχε πολύ μικρότερο ανταγωνισμό από αυτόν που υπάρχει σήμερα, καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες ήταν ακόμα στην αρχή τους. Τότε υπήρχε ένα "Game of Thrones". Σήμερα υπάρχουν 500 σειρές που διαγωνίζονται για μια θέση στον τηλεοπτικό ήλιο. 

Η πρωτότυπη ιστορία και το "ξεδίπλωμά" της στο "Game of Thrones", αλλά και το αδιανόητα ψηλό κόστος της παραγωγής του, έφεραν στη σειρά 47 βραβεία ΕΜΜΥ και ανάλογες τηλεθεάσεις: 16,1 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν το φινάλε του προηγούμενου κύκλου. Πλέον, όμως, οι τηλεθεατές έχουν να διαλέξουν ανάμεσα σε εκατοντάδες προγράμματα στην καλωδιακή και ψηφιακή τηλεόραση και οι ανταγωνιστές του ΗΒΟ το ξέρουν. 

Η Amazon φέρνει τον "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών" στη μικρή οθόνη με κόστος παραγωγής που ακούγεται ότι θα φτάσει τα 500 εκατομμύρια δολάρια. Την ίδια ώρα, η Disney, με τη νέα της ψηφιακή πλατφόρμα, ποντάρει στην τηλεοπτική μεταφορά του "Πολέμου των Άστρων", με μπάτζετ 100 εκατομμυρίων δολαρίων για τα πρώτα 10 επεισόδια. Και οι δύο τίτλοι έχουν βγάλει άπειρα εκατομμύρια στη μεγάλη οθόνη, αλλά κανείς δεν ξέρει αν μπορούν να κάνουν το ίδιο και στη μικρή.


Το "παραδοσιακό" CBS, με τη δική του ψηφιακή πλατφόρμα, ρίχνει τα λεφτά του σε all time classic επιλογές, όπως το remake του "Twilight Zone" ("Η ζώνη του Λυκόφωτος"), σε σκηνοθεσία του Τζόρνταν Πιλ, αλλά και σε έναν νέο κύκλο τηλεοπτικού "Star Trek", στο οποίο ο Πάτρικ Στιούαρτ θα είναι και πάλι ο κάπτεν Πικάρ. Και οι δύο είναι σειρές που αγαπήθηκαν πολύ στο παρελθόν και από πολλές γενιές τηλεθεατών. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν θα μπορέσουν να σαγηνεύσουν εξίσου και τις νεότερες γενιές. 

Όσο για το ΗΒΟ, μάλλον θα βαδίσει σε πιο σίγουρα μονοπάτια, ετοιμάζοντας ένα πρίκουελ του "Game of Thrones", μόλις τελειώσει με το καλό η σειρά. Το ΗΒΟ ανήκει στη WarnerMedia, της οποίας ο CEO, Τζον Στάνκι, είπε πρόσφατα ότι "το δίκτυο πρέπει να δημιουργήσει κι άλλο ενδιαφέρον περιεχόμενο, εάν θέλει να αυξήσει τους συνδρομητές του". Με το μέσο τηλεθεατή να υπολογίζεται ότι αλλάζει κανάλι κάθε 15 λεπτά, η πρόκληση είναι τεράστια. 

Από την άλλη, ο CEO της ΑΤ&Τ, στην οποία ανήκει η WarnerMedia -στην οποία ανήκει το ΗΒΟ, ναι είναι κάπως πολύπλοκο- ο Ράνταλ Στίβενσον, έχει μια διαφορετική άποψη. Λέει ότι σημασία δεν έχουν μόνο οι αριθμοί, αλλά κυρίως η ποιότητα. Ο Στίβενσον συνέκρινε το Netflix με τα Walmart (φτηνά πολυκαταστήματα), ενώ το ΗΒΟ είπε ότι είναι το Tiffany's των καναλιών. Δεν υπήρξε αντίδραση από το Netflix, αλλά έτσι κι αλλιώς αυτού του είδους οι δηλώσεις είναι για εντυπωσιασμό, το δια ταύτα μετριέται, στο τέλος της ημέρας, στο ταμείο... 

Οι πιο ειδικοί, πάντως, λένε ότι το μέλλον των τηλεοπτικών δικτύων μάλλον θα εξαρτηθεί από τη σωστή αναλογία ποιότητας και ποσότητας περιεχομένου. Η μεν ποσότητα χρειάζεται ώστε να έχει επιλογές ο τηλεθεατής και να επιλέξει αρχικά το "χι" δίκτυο, η δε ποιότητα για να τον κρατήσει σε αυτό. 

Την έκπληξη παρ' όλα αυτά, ίσως κάνει το outsider. Η σειρά "Watchmen", του ΗΒΟ, έχει την υπογραφή του Ντέιμον Λίντελοφ, που έχει στο παρελθόν φτιάξει το πολύ επιτυχημένο "Lost". Αρκετοί κριτικοί πιστεύουν ότι τον αγώνα θα κερδίσει όχι εκείνος που θα προσπαθήσει να επαναλάβει την επιτυχία του "GoT", με μια παρόμοια συνταγή, αλλά εκείνος που θα δημιουργήσει κάτι νέο και απρόσμενο.

Πηγή: cnn.gr (Μαρία Δεδούση)