Στην τηλεόραση της νέας εποχής και η Apple

Κεντρικά Apple, Καλιφόρνια - η Reese Witherspoon, η Jennifer Aniston, ο Steven Spielberg, και η Oprah παρουσιάζουν το αποκλειστικό περιεχόμενο που δημιούργησαν για τη νέα Netflix-killer εφαρμογή της Apple.


Με 1 δισεκατομμύριο iPhone σε λειτουργία αυτή τη στιγμή η εταιρία μπαίνει στο παιχνίδι του streaming και φιλοδοξεί να δημιουργήσει το μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο στον κόσμο μόνο μέσα από τα κινητά της. 

Το 2019 μόνο θα παραχθούν περισσότερες από 500 πρωτότυπες τηλεοπτικές σειρές στις ΗΠΑ, όταν το 2009 δεν ξεπέρασαν τις 200. Η αύξηση αυτή όμως δεν είναι αντίστοιχη της αύξησης του πληθυσμού της χώρας. Με άλλα λόγια, οι 500 σειρές απευθύνονται στον ίδιο αριθμό τηλεθεατών που κάλυπταν οι 200 δέκα χρόνια πριν, φιλοδοξώντας ίσως ότι θα κερδίσουν χρόνο από άλλες δραστηριότητες (ότι δηλαδή οι Αμερικάνοι θα δουν μια σειρά αντί να βγουν βόλτα, δημιουργώντας έτσι νέες τηλεοπτικές ώρες). Για το λόγο αυτό στελέχη της βιομηχανίας πιστεύουν ότι βρισκόμαστε στην εποχή της "πάρα πολλής τηλεόρασης". 

Η είσοδος στην τηλεοπτική αγορά τεχνολογικών κολοσσών όπως η Apple, η Amazon και η Google, με δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά διαθέσιμα για επενδύσεις, δεν φέρνει μόνο πολλή τηλεόραση αλλά και ακριβή τηλεόραση. Αστέρες που συμμετείχαν σε κινηματογραφικές παραγωγές εκατοντάδων εκατομμυρίων, όπως η Witherspoon, η Kidman και η Meryl Streep έρχονται στην μικρή οθόνη, η HBO ξοδεύει 10 εκατ. δόλαρια για ένα μόνο επεισόδιο στην τελευταία σεζόν του Game of Thrones, η Amazon πληρώνει 200 εκατ. δολάρια για τα δικαιώματα τηλεοπτικής μεταφοράς του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών ενώ το Netflix υπολογίζεται ότι θα ξοδέψει 16 δις δολάρια σε περιεχόμενο μόνο για το 2019. 

Η νέα κατάσταση αλλάζει και την παραδοσιακή βιομηχανία, η οποία έχει να ανταγωνιστεί τους αστείρευτους οικονομικούς πόρους της Silicon Valley. Η εταιρία τηλεπικοινωνιών ΑΤ&Τ αγοράζει τη WarnerMedia μητρική εταιρία της Warner Bros και η Disney τη Fox δημιουργώντας ομίλους αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων. Και οι δύο όμιλοι θα λειτουργήσουν τις δικές τους πλατφόρμες streaming στα τέλη του έτους. Την ίδια στιγμή δημοσκοπήσεις στις ΗΠΑ δείχνουν ότι οι Αμερικανοί δεν προτίθενται να πληρώνουν ξεχωριστή συνδρομή για κάθε πλατφόρμα. Όπως για τη μουσική, έτσι και για τις ταινίες και τις σειρές, ο κόσμος θέλει να μπορεί να βρίσκει τα πάντα στο ίδιο μαγαζί. Με τους καταναλωτές να ορίζουν το μέλλον της αγοράς και το αξίωμα του μεγαλύτερου ψαριού που τρώει τα μικρότερα να παραμένει αδιαμφισβήτητο, οι τεράστιες εταιρίες τρέχουν να γίνουν ακόμη πιο τεράστιες.

Πηγή: athensvoice.gr (Ηλίας Πατλάκας)