Η Δάφνη Πατακιά και η Βιρζινί Εφιρά δείχνουν υπέροχες στη "Benedetta" του Πολ Βερχόφεν

Τα κακά νέα αφορούν στο ότι δυστυχώς η έξοδος του φιλμ θα καθυστερήσει, καθώς μετά από μια εγχείρηση στο ισχίο του Πολ Βερχόφεν, ο σκηνοθέτης αναβάλει την δουλεία στο post production για τον Ιούνιο του 2019, και θέτει σαν στόχο για την πρεμιέρα του φιλμ το φεστιβάλ των Καννών του 2020.

Κατά τα άλλα, διαβάζοντας ένα ημερολόγιο γυρισμάτων της ταινίας στην ολλανδική εφημερίδα De Volkskrant, το φιλμ μοιάζει ακριβώς όσο ερεθιστικό φανταζόμαστε και δεν εννοούμε φυσικά τις ερωτικές σκηνές του, αλλά τις ιδέες πίσω από την (αληθινή) ιστορία της Μπενεντέτα Καρλίνι, μιας μοναχής του 17ου αιώνα που από νεαρή ηλικία έβλεπε μια σειρά από ερωτικά θρησκευτικά οράματα και διατηρούσε μια λεσβιακή σχέση με την νεαρή μοναχή Μπαρτολομέα Κριβέλι. 



Σύμφωνα με τον Βερχόφεν ο οποίος ήθελε ανέκαθεν να κάνει μια ταινία για την αληθινή ζωή του Ιησού, το φιλμ θα μπορούσε να ιδωθεί σαν μια ακόμη "άσκηση" πάνω στις θεματικές του για την εμμονή, τον ερωτισμό, και την θρησκεία, πάνω στην οποία νιώθει ότι οφείλει να κάνει ένα σχόλιο όπως λέει. 

"Θα μπορούσε να δει κανείς την "Benedetta" σαν μια δήλωση", λέει. "Είναι αληθινά θλιβερό το πως η Εκκλησία και ειδικά η Καθολική Εκκλησία χρησιμοποίησε τον Ιησού όλα αυτά τα χρόνια. Εκείνος μας έφερε ένα καινούριο ήθος όπως το διαβάζουμε στις παραβολές, αλλά η Εκκλησία τον χρησιμοποίησε ως εργαλείο για πολιτικό όφελος, πλουτισμό και δύναμη -κι όλα αυτά τα σκάνδαλα με τα μικρά αγόρια. Αυτός δεν είναι ο δικός μου Ιησούς".



Και η Μπενεντέτα του, μοιάζει να είναι το υλικό ενός σκανδάλου, αφού η ζωή της, την οδήγησε στην πυρά και η ίδια η ταινία δημιούργησε τον δικό της θόρυβο κι αναγκάστηκε να αλλάξει τον αρχικό της τίτλο "Ευλογημένη Παρθένα", όταν η ανακοίνωση του θέματός της έφερε πίσω απειλές και υβριστική αλληλογραφία. 



Εν τούτοις ο ίδιος ο Βερχόφεν δεν μοιάζει να θέλει να προκαλέσει -τουλάχιστον όχι περισσότερο απ όσο στις υπόλοιπες ταινίες του- αντίθετα φιλοδοξεί να κάνει ίσως το πιο σύνθετο φιλμ της καριέρας του, μέσα από μια ιστορία που αγγίζει μια σειρά από ενδιαφέρουσες θεματικές μέσα από μια ιστορία που έχει το εύρος ενός έπους αλλά την ίδια στιγμή την εσωστρέφεια ενός προσωπικού δράματος. 



Όσο για τις ερωτικές σκηνές; Ο Βερχόφεν δηλώνει απόλυτα ευχασριστημένος: "Οι δυο γυναίκες είναι υπέροχες μαζί. Η Βιρζινί είναι λίγο μεγαλύτερη και η Δάφνη Πατακιά, μόλις 26 είναι πολύ ζωντανή και γεμάτη ενέργεια, είναι ένας συνδυασμός που δουλεύει πολύ καλά. Δεν θα έλεγα ότι έχουν την ελευθερία και την ελαφρότητα των ανάλογων σκηνών του "Turkish Fruit», αλλά είναι πολύ κοντά σε εκείνη την αίσθηση. Και δεν θα έπρεπε να είναι πολύ σοβαρές. Δεν κάνουμε ένα δοκίμιο άλλωστε, κάνουμε μια ταινία".



Πηγή: flix.gr (Γιώργος Κρασσακόπουλος)