Χρήστος Φερεντίνος: "Η ελληνική τηλεόραση κινείται σε δύο επίπεδα: Έχουμε δει πολύ trash και πολύ άσχημα στημένα προγράμματα, αλλά και πολύ ωραία"


Ο Χρήστος Φερεντίνος μίλησε στο περιοδικό Plan Be και τη δημοσιογράφο Μαρία Λυσάνδρου και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην αύξηση των τηλεπαιχνιδιών και τη γενικότερη ελληνική τηλεοπτική πραγματικότητα.


– Γιατί έχουμε τόσα πολλά τηλεπαιχνίδια τα τελευταία χρόνια στην ελληνική τηλεόραση;
Γιατί οικονομικά συμφέρουν. Στήνονται πιο εύκολα. Οικονομικοί είναι οι λόγοι. Και από τη στιγμή που είναι πετυχημένα…

Θυμάμαι, όταν ξεκινήσαμε 5 χρόνια πριν, ήμασταν οι πρώτοι που ξαναφέραμε τα παιχνίδια στον ALPHA, με το “Άκου τι είπαν”. Τη χρονιά εκείνη δεν υπήρχε παιχνίδι, είχε μόνο κάτι στην ΕΡΤ. “Έσκασε” το “Άκου τι είπαν”, σάρωσε την πρώτη χρονιά και ξαναθυμήθηκαν τα κανάλια τα τηλεπαιχνίδια. Όταν ο ALPHA μου έκανε την πρόταση, το πίστευα πάρα πολύ το καθημερινό τηλεπαιχνίδι. Δεν σημαίνει, όμως, ότι όλα τα τηλεπαιχνίδια κάνουν. Χρειάζεται το σωστό τηλεπαιχνίδι στη σωστή ώρα και τη σωστή περίοδο.
Βέβαια όλα κάνουν κύκλους. Όπως έγινε και με τα ριάλιτι. Δεν είναι όπως βλέπεις σε άλλες χώρες, που υπάρχουν κάποια πράγματα μόνιμα – βλέπεις, ας πούμε, να παίζεται κάθε χρονιά ένα παιχνίδι γνώσεων, όπως “Ο Εκατομμυριούχος”.

– Μα δεν μπορούμε και να αντιγράψουμε απόλυτα τους ξένους. Εδώ είναι άλλη η αγορά, άλλο το μέγεθος, άλλη η ιδιοσυγκρασία του κοινού…

Εγώ νομίζω, όμως, ότι κάνουμε ωραία τηλεόραση. Η ελληνική τηλεόραση κινείται σε δύο επίπεδα: Έχουμε δει πολύ trash και πολύ άσχημα στημένα προγράμματα, αλλά και πολύ ωραία στημένα.
Αυτό που λείπει είναι η επένδυση σε δικές μας ιδέες. Πώς έκαναν, ας πούμε, οι “Ράδιο Αρβύλα” μια τόσο πετυχημένη εκπομπή, φτιάχοντας ουσιαστικά μια δική τους τηλεόραση; Αυτού του είδους η τηλεόραση λείπει, τέτοιες εκπομπές καινούργιες, φρέσκες.

– Άρα, είναι αισιόδοξα τα μηνύματα για την ελληνική τηλεόραση;

Ξέρεις, δεν είναι θέμα αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Υπήρχε μια γενικότερη απαισιοδοξία πριν μερικά χρόνια, είδαμε όμως ότι, τελικά, δεν ισχύει αυτό.
Η τηλεόραση έχει γιγαντωθεί με άλλον τρόπο. Γίνονται πλέον τεράστιες επενδύσεις παγκοσμίως σε καταπληκτικές σειρές, όπως το Game of Thrones, το House of Cards… Δεν είναι τυχαίο το ότι έχει ανέβει το Netflix, ότι έχει αυτή την παγκόσμια επιτυχία. Γίνονται επενδύσεις και σε ντοκιμαντέρ και σε talk shows. Θεωρώ ότι αυτό δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστη την ελληνική αγορά και τον τρόπο με τον οποίο βλέπει την τηλεόραση.
Η τηλεόραση μάλλον χάνει ένα κομμάτι από τον παλιό της εαυτό και αρχίζει να προσαρμόζεται στις εξελίξεις – και οι άνθρωποι που τη χειρίζονται το έχουν καταλάβει αυτό. Από αυτήν την άποψη, είμαι αισιόδοξος.

ΠΗΓΗ: www.planbemag.gr