Αθηνά Μαξίμου: "Ξέρω πολλές γυναίκες που έχουν θέσεις εξουσίας και έχουν εκμεταλλευτεί άντρες"

Αν και δυναμική, η Αθηνά Μαξίμου μοιάζει εύθραυστη. Ίσως αυτό να είναι και το πιο γοητευτικό χαρακτηριστικό της. Δείχνει τόσο γαλήνια και προσγειωμένη, χωρίς την παραμικρή υποψία αμετροέπειας.



Έχει άραγε ελαττώματα; "Μερικές φορές, όταν κάτι με βασανίζει, με πιάνει ένας ψυχικός πυρετός, κάτι που προσπαθώ να αντιμετωπίσω με τρόπο που ίσως με κάνει να γίνομαι άγαρμπη. Έχω κάνει επίσης μεγάλη προσπάθεια να είμαι ειλικρινής. Αυτό που διακρίνω θέλω να το αρθρώσω στον άνθρωπο που τον αφορά. Πολλοί δεν θέλουν να ακούσουν την αλήθεια. Η προσπάθεια έγκειται στο αν κάποιος είναι έτοιμος να την ακούσει" εξομολογείται στο People. 

Οι άνθρωποι δεν πρέπει να είναι άτεγκτοι και ψυχροί. Πρέπει να συγχωρούν. Αυτό συνειδητοποιώ μέσα από την κουβέντα μας. Μάλιστα, όταν κάτι την έχει πληγώσει, κρατάει το μερίδιο που της αναλογεί και απλά αποχωρεί. "Βαριέμαι να ακούω κλισέ του τύπου "έπεσα από τα σύννεφα". Πρωτίστως γιατί δεν ζούμε στα σύννεφα και δευτερευόντως γιατί δεν πρέπει να θεωρούμε υπεύθυνο τον άλλο που μας ανέβασε εκεί. Θεωρώ πως, για να μας πληγώσει κάποιος, έχουμε δώσει το χώρο. Οπότε η ευθύνη είναι δια δύο. Και ποιος δεν έχει πληγωθεί; Το θέμα είναι η διαχείριση της ήττας". 

Μία από τις μεγαλύτερες φοβίες του ανθρώπου είναι να διατηρήσει τα κεκτημένα του. Τι είναι αυτό που έχει κατακτήσει μέχρι στιγμής; "Δεν θεωρώ ότι έχω κεκτημένα. Τίποτα δεν είναι κεκτημένο. Αυτονόητο. Δεν σου χρωστάει κανείς τίποτα. Αν σήμερα θεωρούμαι επιτυχημένη, αύριο μπορεί να μην είμαι". 

"Το θύμα καμιά φορά αρέσκεται στο να παίρνει αυτό το ρόλο" 

Σχετικά πρόσφατα ξέσπασε μια δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Πέμη Ζούνη και τη θεατρική παραγωγό Μπέσσυ Γιαννοπούλου. Μια υπόθεση που, σύμφωνα με την παραγωγό, έχει προεκτάσεις και στην προσωπική της ζωή, καθώς σε συνέντευξή της σε εβδομαδιαίο περιοδικό υποστήριξε πως είχε δεσμό για δύο χρόνια με την ηθοποιό. 

Ποια είναι η δική της γνώμη σχετικά με τη δημοσιότητα που πήρε η συγκεκριμένη υπόθεση; 

"Γενικά έχουμε μία αβασάνιστη επιθυμία να κανιβαλίσουμε. Είτε γιατί έτσι κάνουμε νούμερα τηλεθέασης είτε γιατί θέλουμε να δείξουμε πόσο ηθικοί και άμεμπτοι είμαστε οι ίδιοι. Δεν πιστεύω σε αυτά που ακούω. Από κάποια στιγμή και μετά χάνεται το μέτρο, περνάμε στην υπερβολή και κάνουμε ένα κυνήγι μαγισσών. Σίγουρα αυτή η αντιμετώπιση αφήνει εντυπώσεις στο συνολικό έργο. Και αυτό διότι είναι πολύ εύκολο να κρίνουμε τους ανθρώπους. Το δύσκολο είναι να διακρίνουμε όμως. Είμαι αντίθετη σε όλο αυτό" εξηγεί. 

Στην Αμερική δημιουργήθηκε ένα τεράστιο σκάνδαλο, με πρωταγωνιστή το συμπαραγωγό της Miramax, Harvey Weinstein, ο οποίος κατηγορήθηκε από πολλές διάσημες γυναίκες του Χόλιγουντ για σεξουαλική παρενόχληση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνει το κίνημα #MeToo, με δεκάδες πασίγνωστες γυναίκες να αποκαλύπτουν με τη σειρά τους πως έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης. "Από ένα σημείο και μετά βαρέθηκα. Γιατί ξαφνικά έχουμε αγιοποιήσει και συγχρόνως θυματοποιήσει το γυναικείο φύλο; Με προσβάλλει αυτό. Ξέρω πολλές γυναίκες που έχουν θέσεις εξουσίας και κάνουν κάτι αντίστοιχο σε άντρες. Από την άλλη, γιατί όλες αυτές οι κυρίες, των οποίων πραγματικά σέβομαι την καριέρα, τόσα χρόνια σιώπησαν; Γιατί ξαφνικά, όταν πέτυχαν, αποφάσισαν να μιλήσουν; Δεν λέω ότι δεν συμβαίνει – και σίγουρα είναι απάνθρωπο. Κάποια στιγμή, όμως, το θύμα δεν είναι πάντα θύμα. Το θύμα καμιά φορά αρέσκεται στο να παίρνει αυτό το ρόλο. Δεν είναι μόνο η μία όψη. Πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε". 



Τα τελευταία χρόνια η τηλεόραση περνά σοβαρή κρίση και για πολλούς γνώστες του χώρου βρίσκεται στο πικ της παρακμής της. Η δική της συμμετοχή στην τηλεόραση ήταν πάντα μετρημένη. 

"Προσπαθώ να κάνω πράγματα που με ερεθίζουν και όχι πράγματα απλώς για να βρίσκομαι στο προσκήνιο. Αν και αγαπώ την τηλεόραση, δεν παρακολουθώ πολύ. Βλέπω ειδήσεις και προτιμώ να παρακολουθήσω μία ταινία παρά τα προγράμματα που υπάρχουν. Αν κάποιος με ρωτήσει τι είναι το Survivor, δεν ξέρω τι να του απαντήσω. Έχω δει τρία δευτερόλεπτα. Κατά καιρούς βγαίνουν προγράμματα προκειμένου να σοκάρουν ή να εντυπωσιάσουν. Στόχος είναι να μη θέσουν το κοινό στη διαδικασία να σκεφτεί" ξεκαθαρίζει. 

Μετρημένη εξίσου είναι και η δραστηριότητά της στα social media. "Έχω Facebook και Instagram, ωστόσο μπαίνω μία φορά την εβδομάδα. Για κάποιο λόγο αυτή η ταχύτητα με απωθεί. Παρ' όλα αυτά, είναι ένα μέσο για να επικοινωνήσεις τη δουλειά σου. Ο καθένας κινείται βάσει αυτού που έχει ανάγκη. Όλοι όσοι εκτίθενται κρίνονται". 

Τα social media και η χρήση του Διαδικτύου έχουν προκαλέσει εθισμό σε χιλιάδες χρήστες παγκοσμίως. Εκείνη έχει εξαρτήσεις; "Δυστυχώς καπνίζω. Δεν έχω άλλες έξεις που θα με κάνουν να πω πως αυτοκαταστρέφομαι. Δεν αισθάνομαι την ανάγκη να εξαρτηθώ από κάτι. Καλύπτω τα κενά μου με άλλους τρόπους" ξεκαθαρίζει. 

Συναντηθήκαμε στο θέατρο Βεάκη. Από το πρώτο λεπτό με συνεπήρε ο χαρακτήρας της, ενώ με την ωραία χροιά και άρθρωση που διαθέτει άρχισε να μου ξετυλίγει τη συναρπαστική της ζωή, περιγράφοντας το πρώτο ερέθισμα που την ώθησε να ασχοληθεί με την υποκριτική. 

"Ήταν τον Ιούνιο του 1978. Ήμουν 3,5 ετών, τότε που έγινε ο σεισμός στη Θεσσαλονίκη. Ήταν πολύ τρομακτικό και έτσι για ένα μήνα κατεβήκαμε στην Αθήνα, στην αδελφή της μητέρας μου. Εκείνο το καλοκαίρι είχαν ανέβει τα θρυλικά Μπαλέτα Μπεζάρ. Οι γονείς μου, επειδή λάτρευαν την τέχνη, έβγαλαν εισιτήρια και είδαμε αυτή την παράσταση. Όταν τελείωσε, θυμάμαι πως δεν ήθελα να σηκωθώ. Δεν ήξερα ακόμα τι ήταν αυτό που έβλεπα, ωστόσο ένιωθα πως είχε ανοίξει ένα άλλο σύμπαν". 

Έχοντας από μικρή σκοπό να ταχθεί στο δικό της πάθος, η επιτυχία ήταν προγραμματισμένη να έρθει με μαθηματική ακρίβεια. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής, κλασικού τραγουδιού, καθώς και μαθήματα κλασικού και μοντέρνου χορού. Ως Στέλλα στην κινηματογραφική ταινία Αυτή η Νύχτα Μένει, θα κερδίσει το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1999. 

Ποιος ήταν άραγε ο απόηχος της πρώτης επιτυχίας; "Είχα την τύχη να κατέβω στην Αθήνα για το ρόλο της Στέλλας στο Αυτή η Νύχτα Μένει. Ήρθα να κάνω κάτι πολύ συγκεκριμένο. Ήταν πολύ τρομακτική η επιτυχία που γνώρισε η ταινία. Τόση, που έκανε σχεδόν δύο χρόνια να χτυπήσει το τηλέφωνο. Ίσως, κάνοντας το "μπαμ" ένας νέος ηθοποιός δημιουργεί αμφιβολίες. "Είναι όντως ικανός ή απλά έτυχε;". Ήταν επιφυλακτικοί μαζί μου".

Πηγή: peoplegreece.com (ΑΝΘΗ ΜΙΜΗΓΙΑΝΝΗ)