Κάννες 2018: Ολοι το ξέρουν - Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι υπέροχη

Κάννες 2018- Ημέρα Χωρίς βροχή, αλλά και δίχως καμιά ταινία να δεις στην διάρκεια της ημέρας - αφού από φέτος οι δημοσιογραφικές προβολές γίνονται ταυτόχρονα με τα επίσημα gala screenings -η πρώτη μέρα του φεστιβάλ των Καννών υπήρξε στεγνή από κάθε άποψη.

Τουλάχιστον μέχρι την στιγμή που στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου η Κέιτ Μπλάνσετ απέδειξε ότι είναι η πρόεδρος που το φεστιβάλ χρειάζεται φέτος, απαντώντας με σοβαρότητα αλλά και χιούμορ σε μια σειρά από ερωτήματα τα οποία θα έπρεπε στην ουσία να απευθυνθούν στους οργανωτές του. 





Η Μπλάνσετ αποκάλυψε ότι πριν δεχτεί την θέση "απαίτησε" από τον Τιερί Φρεμό μια επιτροπή διαφυλετική και πλούσια σε γυναίκες και πήρε την διαβεβαίωση ότι θα την έχει και σε ερώτηση για το πως νιώθει που θα έχει να κρίνει μόνο τρεις ταινίες από γυναίκες σκηνοθέτες απάντησε: "πριν λίγα χρόνια είχαμε μόνο δύο, αλλά ξέρω ότι υπάρχει ήδη ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός γυναικών στην επιτροπή επιλογής το οποίο αυτομάτως αλλάζει το βλέμμα μέσα από το οποίο κρίνονται οι ταινίες. Αλλά τα πράγματα δεν αλλάζουν σε μια νύχτα. Θα ήθελα περισσότερες ταινίες από γυναίκες; Απολύτως ναι. Περιμένω να το δω να συμβαίνει στο μέλλον; Φυσικά και το ελπίζω". Η Μπλάνσετ είπε επίσης ότι θα κρίνουν τις ταινίες ασχέτως από την εθνικότητα ή το φύλο από το αν μια ταινία είναι σκηνοθετημένη από έναν άνδρα, μια γυναίκα ή έναν transgender για να συμπληρώσει αστειευόμενη(;) "ω θεέ μου δεν έχουμε καμιά ταινία από transgender σκηνοθέτη. Αποτύχαμε ήδη". 






Μπορεί το pantsuit της στην διάρκεια της συνέντευξης τύπου της να ήταν ροζ, αποδεικνύοντας πως μια γυναίκα μπορεί ακόμη να φορά ροζ και να είναι δυναμική (ή να είναι κι όμορφη κι έξυπνη μαζί, όπως απάντησε σε κάποιον που την ρώτησε πώς νιώθει για την "πασαρέλα" του κόκκινου χαλιού), αλλά το ίδιο βράδυ φόρεσε μαύρο φόρεμα ανεβαίνοντας τα σκαλιά στο επίσημο άνοιγμα του φεστιβάλ, κάτι που δεν ξέρουμε αν είχε κάποιου είδους πολιτικό νόημα, αλλά είχε σίγουρα "οικονομικό", αφού η Μπλάνσετ δεν το φορούσε για πρώτη φορά, αλλά το είχε ξαναβάλει στις Χρυσές Σφαίρες το 2014. Προφανώς ένα Armani Prive δεν βγάζει τα λεφτά του με μια μόνο εμφάνιση σε κόκκινο χαλί και η Κέιτ μοιάζει με άνθρωπο που ξέρει ότι τα χρήματα όπως και το ταλέντο, οι απόψεις και η μαχητικότητα είναι κάτι που δεν πρέπει να ξοδεύεις αλόγιστα. 






Μαύρο φόρεσε και η Πενέλοπε Κρουζ πάντως (ένα vintage Chanel αν χρειάζεται να ξέρετε) η άλλη πρωταγωνίστρια της βραδιάς αφού στην ταινία που θα άνοιγε το φεστιβάλ το "Everyvody Knows" του Ασγκάρ Φαραντί, θα ήταν στην οθόνη σχεδόν σε κάθε πλάνο. Ομως όπως φυσικά είναι συνηθισμένο η γκαρνταρόμπα του κόκκινου χαλιού έμοιαζε συχνά με βεστιάριο με τις εμφανίσεις να ξεκινούν από το καλοντυμένο, να περνούν στην σφαίρα του "θεατρικού" και κάνουν μια στάση στο κακόγουστο και σε μερικές περιπτώσεις να αγγίζουν απλά το "εξωγήινο". 






















Ανάμεσα στις πιο καλοντυμένες εκτός από την Μπλάνσετ που θα μπορούσε να έχει ράψει κάτι από τα ρετάλια του κόκκινου χαλιού και να δείχνει υπέροχη, μετράμε φυσικά την Τζουλιάν Μουρ η οποία όπως και η Κέιτ συμπλήρωσε το look με κοσμήματα Chopard. 







Το πρώτο ανέβασμα των σκαλιών του φετινού φεστιβάλ βεβαίως ήταν και το πρώτο τεστ στον καινούριο κανόνα που απαγορεύει τις selfies και τις φωτογραφίες στο χαλί και η αλήθεια είναι ότι σε όσους αναρωτιόντουσαν πώς το φεστιβάλ θα τον εφαρμόσει η απάντηση ήρθε από μια στρατιά καλοντυμένους ανθρώπους της ασφάλειας οι οποίοι ευγενικά αλλά αποφασιστικά ξεκαθάριζαν "pas des photos s'il vous plaît" παίρνοντας στο πλάι όσους προσπαθούσαν να παρανομήσουν και νουθετώντας τους. Τηλέφωνα δεν κατασχέθηκαν αλλά και selfies δεν τραβήχτηκαν, σε κάτι που αντίθετα από την διαμάχη του φεστιβάλ με το Netflix (η οποία πήρε μια καινούρια τροπή με τις φήμες που κυκλοφορούσαν και ήθελαν την αμερικανική πλατφόρμα να αγοράζει την ταινία έναρξης), μοιάζει να στέφθηκε με επιτυχία. 



Κι όταν το κόκκινο χαλί ολοκληρώθηκε η τελετή έναρξης μας έκανε να αναρωτηθούμε αν τελικά είμαστε πολύ σκληροί απέναντι στις τελετές έναρξης ή λήξης των εγχώριων φεστιβάλ, αφού παρά την παρουσία δεκάδων σταρ στη σκηνή και την αίθουσα, η ίδια η τελετή ήταν απλά άνευρη υπερβολικά μεγάλη και μεταξύ μας βαρετή. Εκτός από την στιγμή λίγο πριν το τέλος όταν στην σκηνή εμφανίστηκε ο Μάρτιν Σκορσέζε (ο οποίος είναι εδώ για την επετειακή προβολή των "Κακόφημων Δρόμων" στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών), για να κηρύξει μαζί με την Κέιτ Μπλάνσετ την έναρξη του φεστιβάλ. Και οι δυο ήταν υπέροχοι, όπως επίσης υπέροχο ήταν το γεγονός πως μαζί με το κοινό της αίθουσας και οι δυο τους αναγνώρισαν το εξαιρετικά χαριτωμένο θέαμα της διαφοράς ύψους τους, γελώντας κι εκείνοι καθώς σε γαλλικά κι αγγλικά μαζί έδιναν πάσα στην ταινία να ξεκινήσει. 







Η Πενέλοπε, ο Χαβιέ κι ο Ασγκάρ έδωσαν τα καλύτερα χαμογελά τους για την κάμερα -για τελευταία φορά απόψε- αφού την ταινία έκλαψαν με μαύρο δάκρυ. Οι θεατές όχι και τόσο αφού το "Everyvody Knows" δεν κατάφερε να συγκινήσει όσο θα έπρεπε, αλλά ούτε να ενθουσιάσει. Το φιλμ αν και ήταν αξιοπρεπέστατο και όσο καλοστημένο και σύνθετο θα περίμενε κανείς από τον Ιρανό δημιουργό, δεν είχε την δύναμη και τον αντίκτυπο που θα περιμέναμε αποτυγχάνοντας να λειτουργήσει τόσο ως "θρίλερ" όσο κι ως συνταρακτικό δράμα, εξερευνώντας με γνώριμο και λίγο αμήχανο τρόπο γνώριμες περιοχές του σινεμά του Φαραντί. Ελπίζουμε ότι το πρώτο αυτό δείγμα του διαγωνιστικού να μην είναι ενδεικτικό του τι μας περιμένει στην συνέχεια, σας ευχόμαστε καλό φεστιβάλ. Θα είμαστε εδώ για να το ζήσουμε μαζί στιγμή τη στιγμή.



Πηγή: flix.gr