#megamou: Η τηλεόραση που αγαπήσαμε…


Η ιστορία του κορυφαίου τηλεοπτικού σταθμού που σημείωσε τεράστια επιτυχία για πολλά χρόνια, αγαπήθηκε από τους τηλεθεατές όσο κανένας άλλος και τώρα πια ζει στη σκιά του, έχοντας ένα αβέβαιο μέλλον και ένα ερωτηματικό για το εάν όλα τέλειωσαν εδώ… 


της Κικής Κρικρή


Νοέμβριος του 1989. Το Mega Channel εκπέμπει για πρώτη φορά πανελλαδικά και είναι ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα. Την πρωτιά αυτή τη διατήρησε για 20 χρόνια περίπου, μέχρι να γίνει γνωστό ότι αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η μεγάλη κρίση στον σταθμό ξέσπασε μετά το καλοκαίρι του 2015 που αποδείχθηκε δύσκολο για το Mega, αφού επικρίθηκε και για τη στάση που κράτησε απέναντι στις τότε πολιτικές εξελίξεις, δημιουργώντας δυσαρέσκεια σε ένα μεγάλο κομμάτι του τηλεοπτικού κοινού. Οι εξελίξεις ήταν γρήγορες και, τον Απρίλιο του 2016, το Mega σταμάτησε να εκπέμπει ζωντανό και καινούριο πρόγραμμα – η μόνη καινούρια εκπομπή που συνεχίζει να μεταδίδεται είναι ο “καιρός”, με τον Θοδωρή Κολυδά.
Από την άνοιξη του 2016, το Mega ζει ξανά και ξανά το παρελθόν του, αφού προβάλλει επαναλήψεις των πιο επιτυχημένων σειρών του, ξένες ταινίες και κάποια τουρκικά σίριαλ. Το παράδοξο είναι ότι, αν και το πρόγραμμά του είναι παλιό, οι τηλεθεατές δεν το έχουν εγκαταλείψει. Αυτό φαίνεται στα νούμερα τηλεθέασης, τα οποία είναι παραπάνω από ικανοποιητικά – ακόμα και “απειλητικά” για τις επιδόσεις των άλλων τηλεοπτικών σταθμών. Το Mega δεν έχει εξαφανιστεί από τον χάρτη, αλλά αποτελεί ακόμα έναν ισχυρό αντίπαλο, και αυτό το οφείλει στην υπομονή και επιμονή των εργαζομένων του, αλλά και στην προτίμηση και αγάπη των τηλεθεατών, οι οποίοι του επιδεικνύουν πρωτοφανή αφοσίωση.

– Megalicious. Μια ιστορία επιτυχίας
Αν φαίνεται παράξενο ένας τηλεοπτικός σταθμός να συνεχίζει να βρίσκεται πρώτος στις προτιμήσεις του τηλεοπτικού κοινού, ενώ το μόνο που προσφέρει είναι μια συνεχής επανάληψη παλιών τηλεοπτικών σειρών, αυτό εξηγείται πολύ εύκολα, αρκεί να θυμηθούμε τι ακριβώς ήταν το Mega και πόσο επιτυχημένη πορεία είχε διαγράψει τα προηγούμενα χρόνια.
Το Mega είχε συγκεκριμένη και πολύ ιδιαίτερη ταυτότητα, που ξεχώριζε σαφώς από το επί χρόνια αντίπαλο δέος του, τον ANT1. Διακρινόταν για την ποιότητα και την αισθητική του σε όλα. Στους συντελεστές του, στους δημοσιογράφους, στους δημιουργούς του περιεχομένου του, στις παραγωγές, στον ενημερωτικό τομέα που θεωρούνταν από τους πλέον δυνατούς και έγκυρους, αλλά σαφώς και στον ψυχαγωγικό τομέα, στον οποίο μεγαλούργησε με σειρές και εκπομπές που έκαναν αίσθηση, σφράγισαν μια εποχή, συνεχίζοντας 29 χρόνια μετά να προσφέρουν γέλιο, αλλά και συγκίνηση.
Δεν ήταν “ένα ακόμα κανάλι” που θα έκανε υποχωρήσεις στην ποιότητά του για τα νούμερα· αντιθέτως, σημείωνε υψηλές τηλεθεάσεις ακριβώς για την ποιότητα που πρόσφερε. Ήταν το κανάλι που διαμόρφωσε μια ολόκληρη εποχή, δημιούργησε έναν καινούριο τρόπο να βλέπουμε τηλεόραση και ανέδειξε όσο κανένας άλλος σταθμός ανθρώπους, ταλέντα, δημιουργούς, τάσεις και μια αισθητική που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της.

– Όλοι Mega
Αν, πριν από αυτήν τη δύσκολη περίοδο, έλεγες σε κάποιον ότι το Mega κινδυνεύει να κλείσει, σίγουρα η αντίδρασή του θα ήταν να σου πει “Παράλογοοο…!”, όπως η χήρα Μήτση στους “Δέκα μικρούς Μήτσους” του Λάκη Λαζόπουλου. Η Σάσα Παπαδήμα από το “Ντόλτσε Βίτα” θα σε κοιτούσε με περιφρόνηση, η Δημητρούλα από τους “Απαράδεκτους” πανικόβλητη θα φώναζε τον Γιάννη για να το κουβεντιάσουν, οι αδερφές Χαρίτου και η θεία Μπεμπέκα από τις “Τρεις Χάριτες” θα σχολίαζαν ότι δεν είναι καθόλου ευγενικό κάτι τέτοιο, τα παιδιά του “Λόγω Τιμής” θα έκαναν μια ωραία βραδιά για να θυμηθούν τα παλιά, οι κάτοικοι του “Ρετιρέ” θα υστερίαζαν όλοι μαζί, η Ντένη Μαρκορά θα κατηγορούσε την Μαρούσκα (αλλά πιο πολύ από όλους τη Φλώρα) και θα ξεσπούσε στο Evian της, η “Αναστασία” πιθανόν να έκανε σχέση και με τον θείο της οικογένειας από τα νεύρα της, ο χαρακτήρας της Δάφνης Λαμπρόγιαννη από το “Είσαι το ταίρι μου” θα σχολίαζε ότι αυτό είναι πολύ μπανάλ, σηκώνοντας επιτιμητικά το φρύδι, η Ζουμπουλία από το “Παρά Πέντε” θα φώναζε “Ιιιιιιιιιιι!!!” και θα λιποθυμούσε, η παρέα του “Πενήντα Πενήντα” θα διοργάνωνε βραδιά κραιπάλης στο τσιπουράδικο για να ξεχάσει, στους “Singles” όλοι θα παντρεύονταν εις ένδειξη διαμαρτυρίας, ενώ ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης θα δημιουργούσε τριλογία έπους, εμπνευσμένη από τον καταστροφικό έρωτα του καναλιού με τους μετόχους και το κράτος!
Το Mega ήταν το κανάλι των επιτυχιών, της καινοτομίας, των έξυπνων concepts, των απροσδόκητων συνδυασμών, των επιλογών σε πρόσωπα και πρόγραμμα που αναδείκνυαν την αισθητική του. Μια αισθητική που φαινόταν ακόμα και στα σκηνικά των σειρών και των εκπομπών, όπως το σπίτι των “Τριών Χαρίτων” με τα έργα Τέχνης ή το σπίτι των “Απαράδεκτων” με τη μοντέρνα, για την εποχή, αισθητική. Όσο και αν φαίνεται υπερβολικό, το Mega πρόσφερε “εκπαίδευση” στην αισθητική του κοινού, φέρνοντάς το σε επαφή με μια πιο σύγχρονη αντίληψη.
Δεν γνωρίζουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Mega και τους εργαζόμενους, οι οποίοι βρίσκονται σε πραγματικά δεινή θέση. Επίσης, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες και όλα όσα οδήγησαν το μεγαλύτερο κανάλι της χώρας σε αδιέξοδο. Προφανώς έχουν γίνει τεράστια λάθη, έχει ασκηθεί σκληρή κριτική σε όλα τα επίπεδα και, στο τέλος της ημέρας, μένει ένας τηλεοπτικός σταθμός-φάντασμα, να θυμίζει κάτι από τις καλές εποχές της δόξας του.
Ελπίζουμε να δοθεί άμεσα μία λύση, η οποία να είναι η καλύτερη για όλους.

Το Mega δεν ήταν “ένα ακόμα κανάλι” που θα έκανε υποχωρήσεις στην ποιότητά του για τα νούμερα· αντιθέτως, σημείωνε υψηλές τηλεθεάσεις ακριβώς για την ποιότητα που πρόσφερε.

 – Ραντεβού στο Mega…
Ας θυμηθούμε μερικά από τα δικά μας αγαπημένα από το πρόγραμμα του Mega, ό,τι μπορεί να χωρέσει από 27 ολόκληρα χρόνια σε λίγες γραμμές…

• Σειρές
– Οι Τρεις Χάριτες για το έξυπνο χιούμορ, τη σοφιστικέ αισθητική και την αίσθηση ζεστασιάς.
– Οι Απαράδεκτοι, για την παράλογα αστεία ατάκα και γιατί θα ήθελες να τους έχεις φίλους.
– Το Ντόλτσε Βίτα, για τις φαρμακερές σπόντες της Ασπασίας και την απενοχοποιημένη σεξουαλικότητα της Σάσας.
– Οι Δύο ξένοι, για την υπέροχα βιτριολική Ντένη Μαρκορά.
– Το Παρά Πέντε, γιατί άλλαξε το πλαίσιο των ελληνικών σειρών και γιατί γελούσες χωρίς να χρειαστεί να το επεξεργαστείς.
– Οι σειρές της Μιρέλλας Παπαοικονόμου για το σενάριο, τις παύσεις, την ένταση των συναισθημάτων, τις μουσικές του Δημήτρη Παπαδημητρίου και, φυσικά, γιατί ανέδειξαν μια νέα γενιά ταλαντούχων ηθοποιών.
– Κάποιες από τις σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη γιατί, αν και πολύ αμφισβητήθηκε, του αναγνωρίζουμε την πάντα εξαιρετική επιλογή των χώρων και των σκηνικών (τα ωραιότερα σπίτια πέρασαν από τις σειρές του Χριστόφορου), τις μουσικές επιλογές και το έξυπνο κάστινγκ των πρωταγωνιστών.
– Το Ρετιρέ… τιμής ένεκεν, γιατί πλέον είναι cult και το κανάλι δεν σταματάει να το προβάλλει.
– Το Νησί, γιατί ήταν ίσως η καλύτερη με διαφορά παραγωγή της ελληνικής τηλεόρασης, με μία καταπληκτική ομάδα ηθοποιών.

• Εκπομπές
– Τα shows της Ρούλας Κορομηλά… Ποιος δεν θυμάται την υπέρλαμπρη Ρούλα στη Σύρο, στα σκαλιά του Δημαρχείου, τη Ρούλα να φλερτάρει με τον καλεσμένο της Eros Ramazzotti, τη Ρούλα να κάνει ότι χορεύει και ότι τραγουδάει με τεράστια επιτυχία!
– Ενώπιος ενωπίω, με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Γιατί φιλοξένησε σημαντικές προσωπικότητες και γιατί στον αέρα της εκπομπής ειπώθηκαν, από μεγάλους σταρ της εποχής, πράγματα που δεν γνωρίζαμε γι’ αυτούς.
– Σαν στο σπίτι σας, με τον Φώτη Σεργουλόπουλο και τη Μαρία Μπακοδήμου. Έκανε τη διαφορά στις μέχρι τότε πρωινές εκπομπές, είχε δύο πανέξυπνους παρουσιαστές και ανέδειξε έναν άλλον τύπο πρωινάδικου.
– Το δελτίο ειδήσεων του Mega. Γιατί, για πολλά χρόνια, το κοινό το επέλεγε ως το πιο σοβαρό, το πιο έγκυρο και καλύτερα ενημερωμένο, με σημαντικούς ρεπόρτερ και παρουσιαστές, και τους πιο αξιόπιστους ανταποκριτές ανά τον κόσμο.
– Privé, με την Έλενα Κατρίτση. Γιατί ήταν η πρώτη life style εκπομπή και άνοιξε ένα μεγάλο κεφάλαιο στο είδος της.
– Τα τηλεπαιχνίδια με τον Βλάσση Μπονάτσο… Γιατί ο Βλάσσης ήταν μοναδικός, διέθετε μια ωραία τρέλα και δεν τον βαριόσουν.
– Οι βραδιές με τα βραβεία Ποπ Κορν και τα βραβεία Αρίων. Γιατί είχες την ευκαιρία να δεις όλους τους καλλιτέχνες της εποχής μαζεμένους, να φοράνε τα ωραιότερα ρούχα και να ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις.
– Το Mega Star με τη Ναταλία Γερμανού. Για την επιλογή των τραγουδιστών, το χιούμορ και την αμεσότητα.

ΠΗΓΗ: http://www.planbemag.gr