Success Story: Η εταιρία που μέσα σε τρία χρόνια κερδίζει διεθνή βραβεία

Ο ιδρυτής της SØLØ, Γιάννης Σολωμόζης, κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να δημιουργήσει ένα ελληνικό brand που κατασκευάζει οτιδήποτε μπορεί να δημιουργηθεί από ύφασμα χάρη στην εκκεντρική-μοντέρνα ματιά του. Τα βραβεία που ακολούθησαν, οι διάσημες συνεργασίες και τα πρότζεκτ του ανά τον κόσμο τον έκαναν να ξεχωρίσει χάρη στο ταλέντο του να μετατρέπει το δημιουργικό χάος που επικρατεί στο κεφάλι του σε design με οικολογική φιλοσοφία. 


Συμπλήρωσέ μου τη φράση: Η SØLØ είναι... 
Ένα βιβλίο όπου κάθε μέρα γράφεται και μια καινούρια σελίδα και στόχο έχει να καταλήξει, εν καιρώ, να λέει μια ιστορία, την ιστορία μας, έχοντας αφήσει το αισθητικό του αποτύπωμα. Καταρχάς ασχολείται με οτιδήποτε μπορεί να δημιουργηθεί από ύφασμα. Για να είμαι πιο ακριβής, έχουμε δημιουργήσει μια δική μας πατέντα υφάσματος, ένα συνδυασμό ουσιαστικά τριών διαφορετικών υφασμάτων, πάνω στο οποίο στην πορεία εμπνευστήκαμε, δουλέψαμε και εξελίξαμε τα prints μας. Τι εννοώ με αυτό; Ένα βράδυ, κυριολεκτικά ενώ κοιμόμουν, σκέφτηκα πώς θέλω να είναι το ύφασμα που θα χρησιμοποιείται για τις δημιουργίες της SØLØ, ξύπνησα, το οργάνωσα και δημιούργησα το δικό μας ύφασμα. Ουσιαστικά όλο το εγχείρημα ξεκίνησε μέσα από την ανάγκη μου να φτιάξω κάτι διαφορετικό σε έναν τομέα που έβλεπα ότι υπάρχει κενό. Έβλεπα μπροστά μου ένα μεγάλο ελεύθερο playground ανεκμετάλλευτο και ήμουν σίγουρος πως έχω τα προσόντα και όλο το πρότζεκτ στο μυαλό μου για να μπω και να "παίξω". Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε καταφέρει και έχουμε εξελιχτεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η Maison & Objet στο Παρίσι αλλά και η Decorex στο Λονδίνο. Έχουμε συνεργαστεί με την Ιταλίδα designer Paola Navone σε δυο πρότζεκτ, το ένα είναι για το boutique hotel Erosantorini στην Ελλάδα και το άλλο για το εστιατόριο Como στη Σαγκάη. Τέλος, αλλά πολύ σημαντικό για εμάς, έχει επιλέξει η Pantone την Jungle Collection μας για να τη συμπεριλάβει στον οδηγό με τις τάσεις πάνω στα prints και τα χρώματα για το 2018. Τιμή μεγάλη, αλλά και ευκαιρία να συναναστραφώ ανθρώπους άλλου βεληνεκούς, με πορεία ετών και να διευρύνω κι άλλο το μυαλό μου. Όλοι μπορούμε να δημιουργήσουμε, κάτι αρκεί να το θέλουμε και να εκπαιδευτούμε μερικές ώρες μέσα από το Διαδίκτυο. Το δύσκολο, στο οποίο και δίνω περισσότερη βαρύτητα, είναι να έχει σταθερά ανερχόμενη εξέλιξη η βασική μου ιδέα και να καταφέρνω να γεμίζω με εμπειρίες τη φιλοσοφία μου, χωρίς να αποκλίνω από την προσωπική μου αισθητική. 



Έχεις σπουδές και εμπειρία γύρω από το μάρκετινγκ, τη μουσική και το design. Συνδέονται όλα αυτά; 
Ξέχασες το βασικό, που δεν περιλαμβάνει σπουδές, γνώσεις και εμπειρία, αλλά μεγάλη αγάπη και διαδικασία χαλάρωσης για μένα, τη μαγειρική. Είναι ο τομέας για τον οποίο καυχιέμαι περισσότερο, γιατί μάλλον ξέρω να βάζω τα πράγματα μαζί και να βγαίνει ένα σωστό αποτέλεσμα, χωρίς υπερβολές, αλλά με μετρημένες δόσεις. Έτσι και με τα παραπάνω. Από το κομμάτι του μάρκετινγκ που σπούδασα στο Deree, έμαθα πως τίποτα δεν μπορεί να πετύχει απλά επειδή είναι καλό και ότι δεν φτάνει η φαντασία αν δεν συνοδεύεται από την καινοτομία. Από τη μουσική διδάχτηκα και έκανα τη σύνδεση με το design μέσα από τα ταξίδια που έκανα κυρίως για δουλειά, αλλά τα συνδύαζα πάντα με μια καλή συναυλία. Σε μια συναυλία με συναρπάζει ο τρόπος που όλα τα όργανα μαζί συνθέτουν τη μελωδία. Λόγω του μουσικού background μου μπορώ να απομονώνω τα διαφορετικά όργανα ακόμα και όταν είμαι στη μέση μιας αρένας στο Λος Άντζελες και ακούω τον Ozzy Osbourne δίπλα σε τύπους που κάνουν circle pit ή στη Νέα Υόρκη σε unplugged του Bryan Adams φορώντας τα καλά μου παπούτσια. Η βασική σύνδεση και ο κύριος τρόπος που επηρέασε και επηρεάζει τη δημιουργική διαδικασία μου είναι ότι, όπως αντιμετωπίζω τη δουλειά μου ως designer αποδομώντας και συνθέτοντας μέρη, έτσι και στη μουσική ξεχωρίζω τα όργανα, τις μελωδίες και την τεχνική απολαμβάνοντάς την και σαν μεμονωμένα στοιχεία αλλά και σαν σύνολο. 

Ποιο είναι το ταξίδι που ονειρεύεσαι να κάνεις και δεν έχεις κάνει ακόμη; 
Στην αμερικανική πόλη που ίδρυσαν Γάλλοι, τη Νέα Ορλεάνη. Τη θεωρώ ένα μαγικό σταυροδρόμι πολλών διαφορετικών πολιτισμών. Ιταλοί, Γάλλοι, Ισπανοί, κάτοικοι της Αφρικής, αλλά και ντόπιοι δημιουργούν ένα πολυπολιτισμικό ανθρώπινο παζλ με απίστευτο ενδιαφέρον. Την έχω στο μυαλό μου σαν μια πόλη αρκετά παρορμητική, με μια σαγηνευτική κουλτούρα, κάπως σκοτεινή, με τη μουσική να διαχέεται σε όλα της τα σημεία. Θέλω πολύ να πάω στα Blues Clubs της. Νομίζω ότι θα το μου πάρει λίγο χρόνο να το κάνω, μιας και αυτή τη στιγμή ετοιμάζομαι να ανοίξω το πρώτο μαγαζί Solo Store Athens στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο είναι στα πλαίσια ενός πλάνου 6 καταστημάτων SØLØ, ξεκινώντας έτσι μια αλυσίδα από monobrand stores που θα έχουν, πέρα από τα δικά μας προϊόντα, και αρκετές ενδιαφέρουσες και ανατρεπτικές σχεδιαστικές συνεργασίες, πάντα με τη φιλοσοφία και την αισθητική της SØLØ. Θα ήθελα πολύ να πω τα πρώτα ονόματα, αλλά ακόμα είμαστε σε διαδικασία συζητήσεων. 



Τι εύχεσαι να σου φέρει η νέα χρονιά; 
Μια πρόταση-πρότζεκτ να δημιουργήσω ένα ξενοδοχείο SØLØ. Να έχει τόσα δωμάτια όσα και τα prints της SØLØ και κάθε δωμάτιο να φιλοξενεί κι από ένα διαφορετικό. Τώρα, αν με ρωτάς για το τι χρώμα θα ήθελα εξωτερικά να έχει το ξενοδοχείο, θα σου φανεί ίσως τολμηρό αλλά για άνθρωπος που έχω δημιουργήσει αρκετά prints έχω μεγάλη αδυναμία στο μαύρο, οπότε γιατί όχι; Τι λες κι εσύ, Άγιε Βασίλη; (γέλια) Δεν ξέρεις, μπορεί τελικά να υπάρχει... και το 2018 να μπει κι αυτό στη λίστα. 

Facebook: SØLØ (soloathens) 

Instagram: @soloathens 

Web site: www.soloathens.com

Πηγή: peoplegreece.com (Πόπη Τερσιπάζογλου)