Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"7 χρόνια": Μια τεχνολογική διάνοια "στήνει" γραφείο δίπλα στους θεατές

Απόλυτα κινηματογραφική είναι η οπτική του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου στην πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα στα "7 χρόνια", ενός εργασιακού θρίλερ που πραγματεύεται εύστοχα τις διαπροσωπικές σχέσεις, την εικόνα που έχει ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος για τον ίδιο του τον εαυτό, αλλά και το μέχρι που μπορεί να φτάσει όταν χάσει τα κεκτημένα του.


Αρχικά στην παράσταση αίσθηση προκαλεί πως πρωτεύοντα ρόλο "παίζει" το σκηνικό της. Η ομάδα του αρχιτεκτονικού γραφείου En Route Architects – Hannes Livers Gutberlet έστησε ένα άμεσο θεατρικό σκηνικό σ' ολο το μήκος και το πλάτος του θεάτρου Αποθήκη. Από τους γεμάτους, με χρωματιστά post it, γκρι τοίχους που το "αγκαλιάζουν", μέχρι και τα πλήρως εξοπλισμένα γραφεία ανάμεσα στα μη αριθμημένα καθίσματα των θεατών. 

Και την κατάργηση αυτή της συνήθους θεατρικής συνθήκης, που ορίζει την ύπαρξη της πλατείας και της σκηνής, την έχουμε δει και στο παρελθόν (έτσι πρόχειρα, ανακαλώ στη μνήμη μου, την προπέρσινη "Προδοσία" του Γιάννη Μόσχου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και στον τωρινό "Γλάρο" του Χουβαρδά στο ίδιο θέατρο, στη "Μύτη" των Patari Project στο θέατρο Πόρτα), αλλά στην περίπτωση των "7 Χρόνων" όλο αυτό απογειώνεται, καθώς οι ηθοποιοί παίζουν σε απόσταση αναπνοής από τους θεατές, δεν έχουν δικαίωμα να "χαλαρώσουν" ούτε κλάσμα δευτερολέπτου, ενώ τα όσα διαδραματίζονται εκτός σκηνής τα βλέπουμε μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών τους. 

Πέρα, όμως, από το πρωτότυπο αυτό σκηνικό και τις εξαιρετικές ερμηνείες όλων των πρωταγωνιστών (Αλ. Λογοθέτης, Κ. Ασπιώτης, Ορφ. Αυγουστίδης, Αλ. Αϊδίνη, Γ. Χριστοδούλου), αυτός που εκπλήσσει και ξεχωρίζει είναι ο Ορφέας Αυγουστίδης, ένας ηθοποιός που δουλεύει εξαντλητικά πάνω στα εκφραστικά του μέσα και γίνεται ολοένα και καλύτερος. Ο ρόλος του Μάρσελ, του τεχνολογικού "εγκεφάλου" της εταιρείας, του ανθρώπου που εμπνεύστηκε το πρόγραμμα το οποίο έβγαλαν προς πώληση και θησαύρισαν, είναι ίσως αυτός που εμπεριέχει τις περισσότερες ψυχολογικές μεταπτώσεις. Ο Αυγουστίδης με θαυμαστή ακρίβεια, ακολουθεί τον ήρωά του στις εύθραυστες ανάσες του και μας χαρίζει ισορροπημένες δόσεις εκρηκτικότητας, εσωτερικότητας, αδυναμίας, αλλά και εξυπνάδας.

Πηγή: tospirto.net (Γεωργία Οικονόμου)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πρόσκληση συμμετοχής στο 3ο Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών και στο 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού

Το θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή ανακοινώνει τη διεξαγωγή του 3ου Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών που θα διεξαχθεί στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή τον Ιούλιο του 2016 και κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θιάσους και ομάδες για συμμετοχή. Παράλληλα ανακοινώνεται για πρώτη φορά το 1ο Athstage Festival Μουσικής και Χορού για καλλιτεχνικές δημιουργίες που αφορούν στις τέχνες αυτές.

Χατζηγιάννης: Σκοπός μου δεν είναι να μην πληρώσω, αλλά να πληρώσω αυτά που μου αναλογούν

Στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών συζητήθηκε την Τετάρτη η υπόθεση του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη, για το πρόστιμο των τεσσάρων και πλέον εκατομμυρίων ευρώ που του έχει επιβληθεί σχετικά με τα εμβάσματα που είχε στείλει στην Κύπρο, τη διετία 2010-2011.

Φεύγει ο Μιχάλης Λεβεντογιάννης από το Τατουάζ

Την πρόθεσή του να μην συνεχίσει του χρόνου στο δημοφιλές σήριαλ "Το Τατουάζ" ανακοίνωσε ο ηθοποιός Μιχάλης Λεβεντογιάννης. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Plan Be και τον δημοσιογράφο Θεόδουλο Παπαβασιλείου, είπε πως θέλει χρόνο ώστε να κάνει εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Όταν το Χόλιγουντ ανακάλυψε τα Άγια Πάθη

Κάποτε η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα ερχόντουσαν με τη μοσχοβολιά των Πασχαλιών, την ευχάριστη ταραχή που προκαλεί η άνοιξη, τη θρησκευτική κατάνυξη που πέρναγε απ' τις μεγαλύτερες ηλικίες στις νεότερες, τις εκκλησίες που ζωντάνευαν, τα έθιμα, που πέρναγαν από γενιά σε γενιά, τα σχέδια για την ολιγοήμερη επιστροφή στο χωριό.

Φιλαρέτη Κομνηνού: Μια ζωή πρωταγωνίστρια

Είναι καλοκαίρι, κινηματογραφικά, φτιάχνει τη βαλίτσα της, γράφει ένα σημείωμα στους γονείς της και φεύγει από το σπίτι της. Εκείνη την ημέρα παύει να αρνείται το πάθος της για το θέατρο για χάρη των άλλων και παίρνει το δρόμο που θα τη βγάλει σε μεγάλα θέατρα, μεγάλους ρόλους, μέχρι και στο μακρινό Μεξικό.

Εορταστικό Ρουκ Ζουκ και Still Standing για καλό σκοπό!

Φέτος τα Χριστούγεννα, ΡΟΥΚ ΖΟΥΚ και Still Standing παίζουν για τα παιδιά του οργανισμού "Το Χαμόγελο του Παιδιού" και εξασφαλίζουν τη διατροφή τους για τα επόμενα χρόνια! Όλη την εβδομάδα των Χριστουγέννων, καθημερινά, από Δευτέρα 25 με Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 15.00 και 18.00 στον ANT1! Στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ΑΝΤ1, "Κάθε Παιδί, Μία Αγκαλιά".