Άγγελος Φρέντζος: Ο Έλληνας σχεδιαστής του Met Gala και των Pop stars

Μεγαλουργεί στο Μιλάνο, έχει ντύσει τον Kanye West, έκανε εξώφυλλο στην ιταλική Vogue με τον Justin Timberlake, ανέλαβε creative director στην Alma του group LVMH αντικαθιστώντας τον Alessandro Dell'Acqua, πρόσφατα έντυσε το "αγγελάκι" Liu Wen στο Met Gala. Ο Άγγελος Φρέντζος εδώ και δεκαοκτώ χρόνια αποδεικνύει καθημερινά το ταλέντο του ως σχεδιαστής μόδας. Respect.

Κατάφερε να συνεργαστεί με τον Stefano Pilati πολύ πριν ο Ιταλός πάρει τα ηνία του Yves Saint Laurent. "Πουλούσα τα ρούχα μου σε καταστήματα με διεθνή brands από την πρώτη συλλογή μου. Σε αυτά τα καταστήματα, έκαναν συχνές επισκέψεις διάφοροι εκπρόσωποι, αντιπρόσωποι και κυνηγοί ταλέντων από τα μεγάλα brands. Έτσι έγινε μια πρόταση να συμμετάσχω στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου και έδειξα την δεύτερη συλλογή μου. Παράλληλα μου προτάθηκε μια θέση designer assistant, δίπλα στον Stefano Pilati, στη Miu Miu. Ήταν στο ξεκίνημά του". 

To brand Angelos Frentzos πόσο δύσκολο ήταν να δημιουργηθεί; "Την εποχή που ξεκίνησα να κάνω ρούχα δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο φαίνεται σήμερα. Οι μπουτίκ αποφάσιζαν ευκολότερα να επενδύσουν σε νέους ντιζάινερ, τα showroom όπως και η Camera Nationale della Moda Italiana χρηματοδοτούσαν και ενίσχυαν νέους σχεδιαστές. Εκείνη την εποχή μόλις τελείωνε η φάση του μινιμαλισμού που κυριάρχησε την δεκαετία των 90s, ξεκινούσε μια άλλη εποχή δυναμικά, όλοι είχαν μεγάλη διάθεση για το "νέο", έψαχναν καινούργια πειραματικά πράγματα". 


Έχει συνεργαστεί με ιστορικούς οίκους, ανάμεσά τους με τον οίκο Vionnet, γιατί δεν σκέφτηκε ποτέ να αφήσει την Αθήνα και να μετακομίσει μόνιμα στο Παρίσι ή το Μιλάνο για να κυνηγήσει εκεί μια θέση creative director σε μεγάλο οίκο; "Μετά τη Miu Miu και μέσα σε διάστημα δύο ετών, από τότε που ξεκίνησα να δουλεύω επαγγελματικά στο Μιλάνο, ανέλαβα creative director στην Alma του group LVMH, αντικαθιστώντας τον Alessandro Dell'Acqua. Τότε κατάλαβα πραγματικά την σημασία αυτής της θέσης. Είδα πόσο σημαντικές είναι οι οικονομικές απολαβές που συνοδεύουν τον τίτλο, τι πραγματικά σημαίνουν οι τίτλοι , με άλλα λόγια γνώρισα τις ανέσεις, τα ταξίδια και όλα όσα ακολουθούν τη θέση "creative director". Γνώρισα και την άλλη όψη του νομίσματος, αντιλήφθηκα ότι όλα έχουν μια ημερομηνία λήξης. Τρεις, τέσσερις, πέντε σεζόν, χωρίς φυσικά να εξαρτάται απαραίτητα από τη σχεδιαστική ικανότητα η παραμονή στη θέση. Η αγορά ρυθμίζει την μόδα, από το πώς προωθείται ένα προϊόν, ένα brand και ποιες είναι οι ανάγκες της βιομηχανίας της μόδας για ανανέωση. Ήταν ένα τεράστιο προσωπικό μάθημα και σίγουρα ο λόγος να κάνω δυνατό το δικό μου brand και να ισχυροποιήσω το δικό μου όνομα, με μοναδικό στόχο να συνεχίσω να υπάρχω ακόμη στη μόδα". 

Βρίσκεται πάνω από δεκαπέντε χρόνια στο fashion industry. Πόσο δύσκολο ή όχι είναι για ένα Έλληνα σχεδιαστή να διακριθεί; Πόσο εύκολο ή όχι είναι να βρεθούν τα ρούχα σου κρεμασμένα σε μπουτίκ στην Ιαπωνία ή την Κοπεγχάγη; "Το δύσκολο κομμάτι πίστεψέ με δεν είναι να βρεθούν τα ρούχα κρεμασμένα σε μπουτίκ σε διάφορα σημεία του κόσμου. Το πιο δύσκολο είναι να παραμείνουν σε ζήτηση επί 18 χρόνια, επί 36 συλλογές σε τέσσερις διαφορετικές περιόδους παράδοσης το χρόνο. Και να πουλιούνται. Να έχουν αγοραστικό κοινό. Δεν έχει σημασία αν είσαι Έλληνας, Άγγλος ή Γάλλος. Σημασία έχει να παραμένεις πιστός στο κοινό σου, αφού αποδείξεις πρωτίστως ότι είσαι πιστός στην προσωπική σου αισθητική". Σνομπάρει την "εμπορική" μόδα; "Σνομπάρω την ανόητη μόδα. Τη μόδα που δημιουργεί άσχημες εικόνες, άσχημους ανθρώπους, με πρόφαση το ρεαλισμό. Κακοραμμένα ρούχα, σε άσχημα χρώματα και σχήματα, που δεν αναδεικνύουν μια μοντέρνα γυναίκα ή έναν σύγχρονο άντρα".


Έχει ντύσει κορυφαία ονόματα της μουσικής βιομηχανίας, τον Rufus Wainwright και την Peaches. Ανέβηκαν οι μετοχές του brand του; Πώς συνέβη αυτό; "Και με PR agency συνεργάζομαι και γνωρίζω στιλίστες προσωπικά από διάφορες παρελθοντικές συνεργασίες και γενικά τα ρούχα μου είναι φτιαγμένα για performers εναλλακτικής μουσικής σε όλα τα είδη. Κάθε καλλιτέχνης που φοράει τα ρούχα μου με τιμά, είναι ιδιαίτερα τιμητικό. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τη δυναμική του, φαίνεται και το εμπορικό αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικά αναφέρω το εξώφυλλο της ιταλικού Vogue με τον Justin Timberlake το 2002, ένα εξώφυλλο που με βοήθησε να πολλαπλασιάσω τις πωλήσεις μου στις μπουτίκ. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι και το βιβλίο X-Static Process της Madonna και του Steven Klein, εκεί η Madonna φωτογραφήθηκε με πολλά ρούχα μου. Το ίδιο συνέβη και με τον Kanye το 2014 και σε μία μορφή αγοράς, παρα-αγοράς και resale". Όντως φόρεσε δημιουργίες του Άγγελου Φρέντζου ο Κάνιε Γουέστ στην παγκόσμια περιοδεία του; "Ναι, όντως ισχύει αυτό. Φόρεσε ρούχα μου για πρώτη φορά στην Yeezus tour που έκανε το 2014". 


Τι είναι το brand Off-White; Πώς βρέθηκε μια δική του δημιουργία στο Met Gala; "Με αφορμή την περιοδεία του Kanye, γνωρίστηκα με όλο το team και έγινα φίλος με τον Virgil Abloh, είναι ο creative director του Kanye West και της Off-White. Όταν το 2015 άρχισε το project της Off-White, ο Virgil μου πρότεινε να συνεργαστούμε και στην ουσία να αναλάβω το σχεδιαστικό μέρος για τα αντρικά και γυναικεία ρούχα της σειράς. Το Off-White είναι ένα project χωρίς σεζόν, που σημαίνει ότι κομμάτια από την πρώτη συλλογή αναπαράγονται μέχρι σήμερα και το ρούχο που φόρεσε η Liu Wen στο Met Gala, ήταν ένα ρούχο που σχεδίασα για την πρώτη παρουσίαση που κάναμε για τη γυναικεία συλλογή στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο του 2015".

Είναι τόσο σημαντικά τα ρούχα όσο πιστεύουμε; Είναι λογικό να κοστίζουν μια περιουσία τα ρούχα της κολεκτίβας των Vetements επί παραδείγματι; "Τα ρούχα είναι σημαντικά, τα ρούχα είναι για να τα χρησιμοποιούμε, τα ρούχα είναι η πρώτη σύσταση γι αυτό που είμαστε και πολλά ρούχα εξακολουθούν να είναι ωραία ακόμη και μετά από είκοσι χρόνια. Τα Vetements πιστεύω ότι θα είναι ωραία και μετά από είκοσι χρόνια. Το κόστος τους ίσως να είναι παράλογο, απλά πιστεύω ότι η τιμολόγησή τους είναι μια τεχνική marketing που φαίνεται να αποδίδει".


Τι σημαίνει το #itsathensbaby που χρησιμοποιεί συχνά στο Instagram; Πόσο χρόνο μένει στην Αθήνα και πόσο στο Μιλάνο; "Το #itsathensbaby είναι το hashtag που χρησιμοποιώ όταν βρίσκομαι στην Αθήνα, κάτι που εξαρτάται από τη σεζόν, τον όγκο εργασίας και τις διάφορες υποχρεώσεις που προκύπτουν". Τις Ελληνίδες τραγουδίστριες τις έντυσε ποτέ; Ποια από τις αναγνωρίσιμες Ελληνίδες, αυτό που λέμε καλώς ή κακώς celebrities, θα έντυνε με χαρά; "Σε διάφορες περιόδους σχεδόν όλες έχουν φορέσει δικά μου ρούχα, χωρίς να θεωρώ απαραίτητο να κάνω name dropping. Κάποιες Ελληνίδες που θεωρώ όμορφες και θα ήθελα να ντύσω ή έχω ντύσει, είναι η Μαρία Ναυπλιώτου, η Δήμητρα Ματσούκα, η Λένα Παπαληγούρα". Αν δεν ήταν σχεδιαστής, τι δουλειά θα έκανε; "Θα μπορούσα να είμαι μάγειρας. Τελευταία μ' αρέσει πολύ να ασχολούμαι με τη μαγειρική".

Πόσες κολεξιόν ετοιμάζει σε ένα χρόνο; Έχει κανονικό ωράριο; "Τέσσερις γυναικείες και δύο αντρικές συλλογές το χρόνο και άλλες τόσες για την Off-White. Δεν έχω κανονικό ωράριο, αλλά αρκετά πειθαρχημένο. Μ' αρέσει να ξυπνάω νωρίς το πρωί και να προχωράω με το πρόγραμμά μου τις πρωινές ώρες με καθαρό μυαλό". Ποια γυναίκα θα φορέσει την κολεξιόν Charlotte Sometimes; "Η γυναίκα που της αρέσουν τα αντρικού ύφους υφάσματα, τα comfort ρούχα, τα oversized πλεκτά, οι πλισέ φούστες, τα vintage prints, το retro sportswear, η γυναίκα που είναι έτοιμη για περιπέτεια, που ταξιδεύει και που δοκιμάζει να φορέσει φόρμες που δεν είναι παραδοσιακά "θηλυκές"". 

Έχουμε Ελληνική μόδα; "Βεβαίως και έχουμε ΕΛΛΗΝΙΚΗ μόδα. Είναι πραγματικά ένα φαινόμενο αποκλειστικά ελληνικό τα τελευταία εξήντα χρόνια. Οι αυτοαποκαλούμενοι σχεδιαστές, απόφοιτοι αντίστοιχων σχολών, είτε διατηρούν εργαστήρια κατασκευής παραγγελιών και ενδυμάτων για ειδικές περιστάσεις (γάμοι, βαφτίσια, πίστες κλπ), είτε αναπαράγουν αντίγραφα τουριστικών ενδυμάτων με πιο "πολυτελή" υλικά, απευθυνόμενοι στη hipster σκηνή της κοσμικής Αθήνας, που έχει ξεχάσει το σανδάλι ή το καφτάνι το υφαντό και κάνει ότι το βλέπει για πρώτη φορά στη ζωή της". 

Info: www.angelosfrentzos.eu

Πηγή: marieclaire.gr (ΖΩΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ)