Γιατί η Σοφία Κόπολα εγκατέλειψε τη "Μικρή Γοργόνα";

Πριν από έναν περίπου χρόνο, η πολυδιαφημισμένη συνεργασία της Σοφία Κόπολα με τη Universal πάνω σε μια νέα, live action κινηματογραφική εκδοχή της "Μικρής Γοργόνας" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ναυαγούσε για πάντα, με το σχέδιο να βάζει πλώρη για νέο σκηνοθέτη και –προφανώς– ένα ολότελα διαφορετικό όραμα. Μόνο που τότε δεν είχαμε ιδέα για το πόσο συναρπαστικό –τουλάχιστον αισθητικά– ήταν το όραμα της Κόπολα.

Τότε, τα αίτια για τη λήξη της συνεργασίας είχαν αποδοθεί σε καλλιτεχνικές διαφορές της σκηνοθέτιδας με το στούντιο, με βασικότερη από αυτές την επιλογή της πρωταγωνίστριας. 

Η αποχώρηση της Κόπολα από την ταινία, βέβαια, καθόλου δεν της βγήκε σε κακό, καθώς η σκηνοθέτιδα αφοσιώθηκε στη δημιουργία του "The Beguiled", που έφτασε φέτος να της χαρίσει ένα ιστορικής σημασίας βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών, αλλά και στη σκηνοθεσία μιας όπερας. 


Ποιοι ήταν όμως οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν στην αποχώρηση της Κόπολα, οριοθετώντας και τις δικές μας ελπίδες για μια πραγματικά ενδιαφέρουσα διασκευή του γνωστού παραμυθιού;

Σύμφωνα με το Indiewire, σε μια πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη προς τιμήν της Σοφία Κόπολα, η δημιουργός αναφέρθηκε με περισσότερες λεπτομέρειες στην απόφασή της να εγκαταλείψει το φιλόδοξο σχέδιο.

"Δεν επρόκειτο για την εκδοχή της Disney, ήταν όντως το αυθεντικό παραμύθι, που είναι πολύ πιο σκοτεινό. Σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να κάνω ένα παραμύθι, γιατί πάντα αγαπούσα τα παραμύθια, οπότε ήμουν περίεργη να κάνω κάτι τέτοιο".

Όλα άρχισαν να αλλάζουν, όμως, όταν το πρότζεκτ άρχισε να παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις, μακριά από τα δεδομένα με τα οποία η ίδια αισθανόταν άνετα: "Δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε πάνω σε μερικά στοιχεία. Όταν η παραγωγή είναι μικρότερη, μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Για μένα δεν ήταν καλός συνδυασμός".


"Η παραγωγή έγινε υπερβολικά μεγάλης κλίμακας" δήλωσε η Κόπολα. "Ήθελα να το γυρίσω στ' αλήθεια υποβρυχίως, κάτι που θα ήταν ένας εφιάλτης. Αλλά η υποβρύχια φωτογραφία είναι τόσο όμορφη. Φτάσαμε μέχρι το σημείο να κάνουμε μερικές δοκιμές. Δεν ήταν πολύ ρεαλιστική αυτή η προσέγγιση. Αλλά ήταν ενδιαφέρουσα να το σκεφτείς".

"Για μένα, όταν μια ταινία έχει ένα πραγματικά μεγάλο μπάτζετ σαν αυτό, γίνεται απλά περισσότερο επιχείρηση, ή η επιχείρηση γίνεται σημαντικότερο στοιχείο από την τέχνη. Όταν είναι μικρότερο, εμπλέκονται λιγότεροι άνθρωποι, δεν ρισκάρονται τόσα πολλά, σε επίπεδο επιχείρησης".

Η κινηματογραφική διασκευή του σπαρακτικού παραμυθιού του Άντερσεν βρίσκεται ακόμα στα σκαριά από το στούντιο, μοιάζει ωστόσο να έχει "παγώσει", καθώς μετά την αποχώρηση της Κόπολα τίποτα περισσότερο δεν έχει ανακοινωθεί πέρα από την επιλογή της Ρεμπέκα Τόμας ("Electrick Children") για τη θέση του σκηνοθέτη. 

Δύσκολα όμως μπορούμε να φανταστούμε κάτι περισσότερο ονειρικό και παραμυθένιο από το υποβρύχιο όραμα της Κόπολα.

Πηγή: flix.gr (Θανάσης Πατσαβός)