Τα πρώτα φαβορί για Χρυσό Φοίνικα

Το "120 χτύποι το λεπτό" αναδεικνύεται ως ένα από τα μεγάλα φαβορί για Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό αφηγείται τον αγώνα κατά του AIDS στη Γαλλία της δεκαετίας του 1990, μέσα από την δράση της οργάνωσης Act Up. Η ταινία συγκίνησε και απέσπασε θετικότατα σχόλια από τους κριτικούς, με πολλούς να σημειώνουν ότι σίγουρα θα τη δούμε τη βραδιά των βραβείων.

Η πολιτική ταινία ασχολείται με ένα θέμα το οποίο δεν βλέπουμε συχνά στη μεγάλη οθόνη. Ο Guardian έδωσε στην ταινία πέντε αστεράκια λέγοντας ότι αποτελεί μια "παθιασμένη και θαρραλέα αφήγηση πάνω στον ακτιβισμό κατά του AIDS", ενώ το Vanity Fair σημείωσε ότι είναι μια "σημαντική gay κλασική ταινία". 

"Στην αρχή της επιδημίας, οι άνθρωποι ζούσαν στη γωνιά τους. Με την Act Up, ασθενείς θέλησαν να σπάσουν τη μύχια κατάρα για να κάνουν τη νόσο πιο ορατή και να θέσουν τους πολιτικούς προ των ευθυνών τους", δήλωσε ο σκηνοθέτης στο AFP. 

Η Act Up ζητούσε "να μην υφιστάμεθα πλέον την επιδημία, αλλά να έχουμε ενεργό ρόλο", δηλώνει ο σκηνοθέτης. Η οργάνωση έγινε γνωστή για τα προκλητικά συνθήματά της και τις θεαματικές της εκστρατείες όπως οι "die in", με τους συμμετέχοντες να ξαπλώνουν στο έδαφος παριστάνοντας τους νεκρούς. 

Εκτός από τον θάνατο, η καταπολέμηση της αδιαφορίας, τα εργαστήρια και η ασθένεια έρχονται κυρίως στο προσκήνιο. 

"Η ταινία δεν δίνει συμβουλές, απλά θυμίζει αυτή τη συσπείρωση του κόσμου κατά της επιδημίας αυτής, του κόσμου που έχτισε μια συνείδηση και έδωσε πολιτικούς αγώνες" τόνισε ο 54χρονος Καμπιγιό. 

Το απόγευμα του Σαββάτου εκκενώθηκε το Palais του Φεστιβάλ, καθώς οι Αρχές ζήτησαν από τους δημοσιογράφους που ήταν έξω από την αίθουσα Κλωντ Ντεμπισύ (για να παρακολουθήσουν την ταινία Redoubtable του Μισέλ Χαζαναβίσιους για τον Ζαν - Λυκ Γκοντάρ) να αποχωρήσουν, έπειτα από την ανακάλυψη ύποπτης τσάντας. Ο συναγερμός ήρθη λίγο αργότερα και οι δημοσιογράφοι παρακολούθησαν κανονικά την προβολή.

Ο "θόρυβος" γύρω από το Netflix δεν έχει ακόμη καταλαγιάσει. Η δεύτερη ταινία παραγωγής της συνδρομητικής υπηρεσίας, το The Meyerowitz Stories του Νόα Μπάουμπαχ προβλήθηκε σε δημοσιογραφική προβολή και απέσπασε θετικά σχόλια από τους κριτικούς -στη διάρκεια της προβολής ακούστηκαν και πάλι αποδοκιμασίες και χειροκροτήματα την ώρα που εμφανίστηκε το logo του Netflix. 

Ωστόσο, ανακοινώθηκε ότι η ταινία του Μπάουμπαχ δεν θα είναι υποψήφια για Όσκαρ καθώς θα προβληθεί μεν σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών, αλλά αυτό θα γίνει την ίδια ημέρα που η ταινία θα γίνει διαθέσιμη μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας -κάτι που την αποκλείει από την κούρσα των βραβείων.

Κι ενώ μεγάλοι σταρ παίρνουν θέση -η Μαριόν Κοτιγιάρ τάχθηκε και αυτή υπέρ της προβολής ταινιών στη μεγάλη οθόνη-, ο σκηνοθέτης του The Meyerowitz Stories υπερασπίστηκε την πλατφόρμα λέγοντας ότι "η κινηματογραφική εμπειρία δεν θα εξαφανιστεί".

Πάντως, τόνισε ότι ο ίδιος γύρισε την ταινία σκοπεύοντας να προβληθεί αυτή στη μεγάλη οθόνη και σημείωσε ότι τα γυρίσματα έγιναν με ανεξάρτητα κονδύλια και ότι το Netflix την αγόρασε στο στάδιο του post-production.

Το Netflix ετοιμάζεται να βγάλει τα μεγάλα όπλα, με την προβολή σε λίγες ημέρες της ταινίας War Machine με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ -σε σκηνοθεσία του Ντέιβιντ Μισό (Animal Kingdom). 

Ο σκηνοθέτης ισχυρίζεται ότι γνώριζε πως η ταινία είναι από αυτές που δεν προτιμούν να χρηματοδοτούν τα στούντιο, οπότε στράφηκαν στο Netflix. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη παρέδωσαν τα δικαιώματα της διανομής στο Netflix με αντάλλαγμα "την ευκαιρία να κάνουμε ταινίες που είναι ασυνήθιστες και περιέχουν ρίσκο και να έχουμε τους πόρους για να τις κάνουμε σωστά".

Πηγή: in.gr (Αγγελική Στελλάκη)